Annonce
Nytirsdag

Lokale kvinder i succesfuldt samarbejde

De to Jels-kvinder, Anette Lindholm og Rikke Sloth, har indledt et succesfuldt samarbejde. PR-foto
Det lå ikke lige i kortene, at Anette Lindholm og Rikke Sloth, der ellers begge bor i Jels – og som på den måde er lokalt bekendte, ville ende i et samarbejde, som skulle vise sig at blive en langt større succes end de nok begge havde forudset.

Da corona’en i efteråret 2020 lagde som en tung dyne over landet, havde Anette Lindholm, indehaver af Butik Anette i Toftlund, tilpasset og trimmet sin forretning til det yderste for at sikre overlevelse i en usikker tid. Men hun vidste også med sig selv, at der skulle ske noget mere og andet, hvis det med at drive tøjforretning i en lille by på sigt skulle være en rentabel forretning.

- Jeg oplevede, som mange af mine kollegaer i branchen en betragtelig nedgang i salget, da corona blev en del af hverdagen. Ikke alle kunder havde, forståeligt nok, lyst til at tage på tøjindkøb, med den risiko der lå i den verserende coronasmitte. Og når man driver forretning i en mindre by, hvor man er afhængig af lokal opbakning, så kan det hurtigt mærkes, når kunderne ikke længere finder vej til butikken. Så det var for alvor blevet tid til at realisere nogle af de mange tanker, som jeg i nogen tid havde leget med i forhold til salg og markedsføring via de sociale medier, fortæller Anette Lindholm i en pressemeddelelse.

Hun henvendte sig derfor til Jels-virksomheden, Pro-Plan Interaktiv, en samarbejdspartner som ofte havde hjulpet Anette med markedsføring i forskellige sammenhænge. Hun ville høre, om de kunne hjælpe hende med at komme i gang på de sociale medier. Opgaven passede ikke rigtig ind Pro-Plan’s setup, så de sendte forespørgslen videre i netværket – og sådan startede samarbejdet lidt tilfældigt mellem Anette og Rikke.

Annonce

Kendte hinanden fra motionscentret

-Det er egentlig lidt sjovt. Jeg gik på Anettes CrossGym-hold i det lokale motionscenter – så på den måde kendte vi hinanden. Jeg vidste selvfølgelig godt, at Anette havde sin egen butik, men jeg kendte jo ingenting til hendes udfordringer eller overvejelser. Ligesom hun ikke vidste, at jeg arbejdede med markedsføring, og havde besluttet mig for at starte min egen virksomhed, med netop de ydelser som hun havde behov for, fortæller Rikke Sloth, som er nyslået iværksætter med virksomheden communicAID.

Netværket sejrede igen, og derfra gik det stærkt. Anette og Rikke mødtes kort efter – og talte om mulighederne for et samarbejde, og fik bearbejdet ideer og tanker til konkrete tiltag. Anette havde allerede gjort sig overvejelser om, hvordan hun gerne ville formidle sit budskab gennem de sociale medier.

-Det ligger slet ikke til mig at stå med armene ned langs siden og vente på, at det hele løser sig af sig selv. Og da nedlukning efter nytår blev en realitet, var det guld værd, at Rikke og jeg havde startet vores samarbejde, så jeg på den måde alligevel kunne inspirere kunderne og holde relationen ved lige, selvom vi ikke kunne mødes fysisk i butikken. Og både gamle og nye kunder tog virkelig godt imod vores tiltag på de sociale medier, fortæller en tydeligt glad Anette Lindholm.

Annonce

Personlighed er vigtig

-Det var vigtigt for mig at få flyttet Anette om foran kameraet, når vi skulle skabe indhold til hendes sociale medier. Der skulle lidt overtalelse til, men Anette kunne jo sagtens se det fornuftige i at butikkens navn og det personlige fokus, som kendetegner butikken, skulle understøttes i hendes markedsføring. I en tid hvor vi bruger flere og flere timer på de sociale medier – og hvor annoncer og upersonligt indhold fylder mere og mere, så er det lige netop det personlige, som gør indholdet unikt og vedkommende, og som differentierer Butik Anette fra de mange andre tøjbutikker på de sociale medier, fortæller Rikke Sloth.

Butik Anette har altid haft mange gode lokale kunder, og der er kun kommet flere til gennem det seneste år. Men i dag er Butik Anette ikke længere kun lokalt forankret. Fra butikken i Toftlund servicerer hun nu kunder fra hele landet og har sågar også sendt pakker til både Grønland, Færøerne og Sverige. Det lokale salg forgår naturligvis stadig fysisk fra butikken i Toftlund, mens det stigende online salg udelukkende kommer via sociale medier og Messenger, hvor Anette fortsat har den direkte dialog med kunderne.

Samarbejdet mellem de to fortsætter, og det gør succesen forhåbentlig også. Der er i hvert fald lagt op til masser af nye og spændende tiltag, så butikkens kunder også i fremtiden kan lade sig inspirere til fornyelser i garderoben.


Annonce
Nytirsdag

Blomsterpigens datter er gået i mesterlære

Annonce
Nytirsdag

Infomøde kickstarter vikingesæson

Annonce
Nytirsdag

Rødding Bio er igen åben for publikum

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Nytirsdag

150-årig sønderjyde fejrer fødselsdag

Nytirsdag

Charlotte har et selvstændigt gen: Butikken er hendes tredje barn

Nytirsdag

Region Syddanmarks teststeder tilbyder nu PCR- og hurtigtest for alle fra to år og op

Nytirsdag

Ny salgsdirektør hos Logitrans A/S

Nytirsdag

Årets prismodtagere 2021 i Jels skal findes

Nytirsdag

Kalorier – er det bare de der små mænd der lever i tøjskabet og syr vores tøj mindre?

Annonce