Annonce
Odder Avis

Begrænset telefontid giver nye løsninger: Robot skal svare på borgernes spørgsmål

Digialiseringskoordinatior ved Borgerservice, Lars Nors, viser chatbotten MUNI frem. Foto: Odder Kommune
Annonce

Odder: Nu skal det være slut med lange telefonkøer, når man ringer ind til Odder Kommune. I hvert fald i et vist omfang. Kommunen har nemlig lanceret en såkaldt chatbot ved navn MUNI.

Hvis man eksempelvis har spørgsmål om kørekort, pas eller flytning, kan chatbotten give dig hurtigt svar. Chatbotten fungerer præcis, som når man sender en besked til en ven på eksempelvis Facebook. Det er bare en robot, der svarer i stedet for en rigtig person.

Chatbotten er kommet til Odder, efter at man har været nødt til at begrænse telefontiden til rådhuset. Håbet er, at MUNI kan løse borgernes problemer. Skulle man dog opleve, at  MUNI er utilstrækkelig, vil man blive tilbudt at tale med en medarbejder fra kommunen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Odder Avis

Vokalsangere fylder Bjerager Kirke

Annonce
Forsiden netop nu
Odder Avis

KALENDEREN

Odder Avis

Gaderæs i industrikvarter

Odder Avis

Arkæolog fortæller om vikingetiden

Odder Avis

Skolernes underskud bliver mindre

Odder Avis

Bedre velfærd

Odder Avis

We walk: Gå med over børnenes bro

Odder Avis

Etnisk kunst i Kunstværket

Annonce