Annonce
Odder Avis

God sommer: Familier har savnet at mødes og hygge

Souschef Sofie Rahbek Borre og centerleder Magnus Midtgaard Jønsson har haft nok at lave i løbet af sommeren. Kuglen & Keglen har haft mange gæster, som gerne have nogle fælles oplevelser. Foto: Mads Dalegaard
Kuglen & Keglen sælger oplevelser og samvær, og det har været en eftertragtet vare efter corona-nedlukningen.
Annonce

Odder: "Jo mere, vi er sammen, jo gladere vi bliver". Sådan går de og siger hos Kuglen & Keglen, der engang var kendt som byens bowlingcenter. I dag er stedet meget mere end nogle bowlingbaner, og det har været med til at give en god sommer.

- Vi byder på samvær og social hygge, og vi forsøger at få folk til at se, at bowling kun er én af vores aktiviteter, og samvær er vores hovedprodukt. Vores hoppeborge har været rigtigt populære. Når de er blæst op, så kommer børnefamilierne. De ser, hvad vi kan, og så køber de en dagsbillet. Vi havde en københavnsk familie, som var her tre gange i løbet af to uger, siger centerleder Magnus Midtgaard Jønsson.


Vi har det, som folk har savnet, nemlig at være sammen. De har manglet noget at lave sammen.

Sofie Rahbek Borre, souschef


Juli har været rigtig god for Kuglen & Keglen. Men det er også nødvendigt efter næsten fire måneders coronalukning.

Annonce

Masser af støtte

Centeret lukkede frivilligt ned 11. marts. De første klubber og foreninger såsom Ældresagen og PEFT blev lukket ind igen 8. juni, og 1. juli lukkede stedet op for fuld kraft. I mellemtiden solgte Kuglen & Keglen i en kampagne gavekort til aktiviteter for 235.000 kroner.

- Vi var selv overraskede over, hvor stor støtte vi fik. Men nu ser vi efterdønningerne. Der plejer at komme 25-30, når Ældresagen bowler, nu er her færre, og det gælder også PEFT. De er forsigtige, eller også holder de nu i stedet for at tage en sæson mere. Vi mister nogle faste gæster, og det gør ondt at se, at de bliver hjemme. Rigtigt mange har ikke andre fællesskaber, siger centerlederen.

Kuglen & Keglen har haft en god sommer med mange gæster i juli. Foto: Mads Dalegaard

Han kan til gengæld glæde sig over en god turistsæson. I 2018 var der hedebølge i juli, som bød på få gæster. I år har vejret været bedre og månedsomsætningen fire gange så stor. Gæsterne har rost stedet.

Annonce

Synlig på Sjælland

- De siger, at Odder er en by, man bor i, men man skal ud af byen for at lave noget. Vi kan mærke, at vi er mere synlige end tidligere. Vi har haft rigtigt mange københavnere og sjællændere, men Visitodder har også købt busreklamer derovre for at reklamere for Saxild som en børnevenlig strand, siger Magnus Midtgaard Jønsson.

Sofie Rahbek Borre, der for nylig er forfremmet til souschef, skal tage sig af stedets nye satsning på take away-donuts. Hun har bemærket, hvad publikum har taget til sig efter flere måneders adskillelse.

- Vi har det, som folk har savnet, nemlig at være sammen. De har manglet noget at lave sammen, siger souschefen.

- Ja, vi har haft besøg af mange familier med tre eller fire generationer. De er taget af sted og har været sammen i en uge, og vi har haft mange flere store flokke, end vi plejer, siger Magnus Midtgaard Jønsson.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Odder Avis

Vokalsangere fylder Bjerager Kirke

Annonce
Forsiden netop nu
Odder Avis

KALENDEREN

Odder Avis

Gaderæs i industrikvarter

Odder Avis

Arkæolog fortæller om vikingetiden

Odder Avis

Skolernes underskud bliver mindre

Odder Avis

Bedre velfærd

Odder Avis

We walk: Gå med over børnenes bro

Odder Avis

Etnisk kunst i Kunstværket

Annonce