Annonce
Odder Avis

Lokale hoteller scorer på nye satsninger

Direktør Thomas Weifenbach Jensen foran Odder Park Hotel, som er en del af Montra koncernen. Arkivfoto

Fremgang for kæden, der bl.a. ejer Odder Parkhotel.

Annonce

Odder: Det går bedre for selskabet bag Odder Parkhotel. Montra Hotels A/S kom ud med et overskud på over tre millioner kr., og det er det bedste i længere tid.

Det sker efter år med røde tal på bundlinjen, men driften er nu forbedret, og omsætningen er steget med mere end syv procent i 2016.

- Vi kan se resultaterne af de tilpasninger, vi har gennemført i 2015. Især glæder det mig, at omsætningen er steget med hele syv procent, siger Søren Casparij, bestyrelsesformand for Montra Hotels A/S siden februar 2016.

Han tilføjer, at koncernen stadig er gældfri, og likviditeten er positiv.

Montra Hotels A/S har hoteller i Odder, Hirtshals, Hanstholm og Sabro. Selskabet ejer også Nilles Kro ved Hadsten og Hanstholm Madbar Pynten, der begge er forpagtet ud.

Stigningen i omsætningen kommer af kædens satsning på særligt tre kundetyper. Hotellerne har altid været stærke inden for møde- og konferencearrangementer og satser fortsat på det. Til er kommet intimkoncerter med danske kunstnere og kultur-pakker, hvor hotelopholdet kombineres med for eksempel et museumsbesøg.

- Meget tyder på, at vi her har fundet vores niche. Det havde ikke været muligt uden vores dygtige og engagerede medarbejdere, tilføjer han.

Hotellerne


  • Montra Hotels A/S består af fire hoteller beliggende i Hirtshals, Hanstholm, Odder og Sabro ved Aarhus.
  • Hotellerne er fire-stjernede og råder over i alt 350 værelser, a la carte restauranter, fest- og konferencelokaler samt en række andre tidssvarende faciliteter.
  • Hotellerne er erhvervet fra og med 1992 af Jonna Kjeldsen og hendes afdøde mand Mogens Kjeldsen.
  • Hotellerne bliver i det daglige ledet af fire hoteldirektører og en bestyrelse. Ud over de fire hoteller ejes yderligere to mindre kroer, Nilles Kro og Hanstholm Madbar Pynten, der er bortforpagtet.
Annonce

Byens hotel

Bestyrelsen har foretaget en række strategiske ændringer, som har været med til at ændre hotelkædens kurs. Der er sat fokus på ledelse, kompetenceudvikling, og markedsføringen, både den traditionelle og den digitale, er intensiveret.

- Samtidig har vi i hele organisationen gennemført besparelser. For eksempel har vi forbedret indkøbsaftalerne, siger Søren Casparij.

Hotellerne har altid været meget synlige i lokalområdet. Talrige familiefester, forretningsmøder og andre begivenheder bliver afviklet på der.

- Vi er det naturlige samlingspunkt i byerne. Vi bliver opfattet som byens hotel, og den status arbejder vi hårdt på at bevare og forbedre, siger Søren Casparij.

Annonce

Lokale aftaler

På Odder Parkhotel glæder direktør Thomas Weifenbach Jensen sig også over de gode tal på bundlinien.

- Vi har i de senere år brugt meget energi på netop at blive lokalt funderet. Det er sket ved, at vi er med i lokale netværk, deltager i sociale aktiviteter og er sponsor for den lokale håndklub. Det har igen medført, at vi nu har flere selskaber, hvor kunderne er Odder-borgere, siger direktøren, der ikke vil ud med, hvor godt, det går. Kun at det går godt.

- En anden god udvikling er, at vi betragtes som en god medspiller for eksempelvis Moesgaard Museum, som henviser direkte til os. Alene i fra april-september 2015 havde vi 2000 overnatninger som direkte følge af udstillingen med kinesiske teracotta-krigere, siger direktøren, der regner med et stort rykind, når Det Kgl. teater til sommer skal opføre Røde Orm ved Moesgaard Museum.

Annonce
Annonce
Odder Avis

Coronakunst fik ministeriets støtte

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odder Avis

Lagkage og landsindsamling

Odder Avis

Åben havelåge i en giftfri have

Odder Avis

Sponsorturnering i ekstrem varme

Odder Avis

Gratis yoga under åben himmel

Annonce