Annonce
Ugeavisen Ølgod

Dorthes råd til løbetræning

Få motivation og gode råd fra Dorthe Holm Henriksen til at komme i gang med at løbetræne. Foto: Tatjana Johnsson
Kom i gang med at løbetræne, samtidig med at det skal være sjovt og til at holde ud. Dorthe blev først løber for tre år siden.
Annonce

Husk at udfordre dig selv kontinuerligt for at fastholde træningen.

- Jeg har selv et mål om minimum at komme afsted to gange om ugen - og er nu i gang med det tredje år uden undtagelser - det virker for mig og for nogle af mine løbeveninder.

Man er løber, når man løber:

- Det handler ikke om hastighed eller distance, om man har gå-intervaller eller lignende. I starten bør man have gå-intervaller, for at kroppen kan følge med, så man ikke overbelaster hverken sener eller led, siger Dorthe Holm Henriksen.

Find glæden ved at løbe:

- Jeg elsker selv løb, der er unikke - specielle enten på destination, tema eller lignende. Løb for eksempel, hvor der er udklædning involveret, eller løb på særlige steder. Hvad der nu er fedt for dig, det skal du nok selv finde ud af hen ad vejen, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Ølgod

25-års jubilæum

Annonce