Annonce
Ugeavisen Ølgod

Kåret for sjette gang i træk: Glejbjerg Dagli' Brugsen har de mest tilfredse kunder

Brugsuddeler Henrik Klausen i Dagli' Brugsen i Glejbjerg er stolt over, at butikken for anden gang i træk er kåret som den af Coopbutikkerne, der har de mest tilfredse kunder. Foto: Nina Møller
Kunderne i Glejbjerg Dagli' Brugsen er de mest tilfredse blandt 300 Coop-butikker. Det er anden gang, uddeler Henrik Klausens butik kåres som nummer et.
Annonce

Glejbjerg: Serviceniveauet i Brugsen i Glejbjerg er højt. Så højt, at uddeler Henrik Klausen godt kan finde på at starte bilen og hente en vare i Kvickly i Vejen, hvis en kunde står og mangler en specifik vare i Glejbjerg. Eller få sin kone eller sin kones søn til lige at tage noget med fra Esbjerg.

Glad brugsuddeler Henrik Klausen forstår at gøre kunderne tilfredse i Glejbjerg. Arkivfoto: Morten Nielsen

- Jeg siger faktisk aldrig nej til at prøve at skaffe noget, men i stedet: "Det undersøger jeg lige.  Det er dét, det hele drejer sig om - god service, fastslår Henrik Klausen.

Han er ikke i tvivl om, hvorfor butikken scorer højt på tilfredshed.

- Jeg tror på, at vi er blevet nummer et igen seks gange, fordi vi er venlige, og fordi vi har varerne. Personalet hilser, når kunden kommer ind, og de siger farvel, når de går. Folk føler sig godt behandlet. Vi kan dække 98 procent af behovet for varer i alle familier, siger han.

Annonce

De unge lærer kundeservice

Henrik Klausen kan godt lide at give den gode kundeservicekultur videre til de unge medarbejdere, han har ansat.

- De unge kan meget mere, end man tror. Vi ved ikke altid bedst selv. Hvis man giver dem lov, tager de ansvar. En af mine medarbejdere på 17 år spurgte en dag af sig selv: "skulle vi ikke lige gøre gulvet rent i bake-off?"

Vi er gode til at give fra os. Når man er på arbejde, skal det være en blanding af at have det sjovt, travlt og være alvorlig, siger Henrik.


Jeg siger faktisk aldrig nej til at prøve at skaffe noget, men i stedet: "Det undersøger jeg lige

Henrik Klausen, uddeler, Dagli' Brugsen Glejbjerg


Butikken har prøvet at blive nummer to. Det er okay, for Henrik vil hellere ligge stabilt højt end score 100 points én gang.

Henrik Klausen går heller ikke af vejen for en improviseret kundetilfredshedsundersøgelse:

- Der kører 2000 biler forbi hver dag, så der er potentiale for flere kunder. Hvis jeg ser en ny kunde, der kommer i butikken for anden eller tredje gang, kan jeg godt finde på at spørge, hvorfor de er kommet tilbage, så jeg finder ud af, hvor godt, vi gør det, siger en tilfreds uddeler.

Coops kundetilfredsheds-undersøgelse

Det er Danmarks største kundetilfredshedsmåling, som Coop laver hvert forår og efterår.

250-300 Coopbutikker deltager: SuperBrugsen, Dagli' Brugsen, Fakta, Kvickly og Irma.

Glejbjergs 91 points er udtryk for, at næsten alle de 170 kunder, der har svaret, ville anbefale butikken til andre. 100 kunder skal have stemt på deres butik, for at svaret er validt.

Medlemmer af Coop får en mail om tilfredshedsundersøgelsen, hvis de har sagt ja tak til at modtage e-mails. Man trykker sig ind på den butik, hvor man handler.

Glejbjergs 91 point er udtryk for, at næsten alle de 170 kunder, der har svaret, ville anbefale butikken til andre. Kravet er, at 100 kunder har stemt på deres butik.

- Glejbjerg er en butik med meget stor lokal opbakning. Hvis man ligger helt deroppe på 91 point, er det et solidt skulderklap fra kunderne, siger Lars Aarup, Kommunikations- og Analysechef i Coop.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Ølgod

Garagen brænder!

Annonce