Annonce
Randers Onsdag

Randers FC tilbyder unge fans at skrive deres egen bog om klubben

Randers FC har i samarbejde med virksomheden WriteReaders et tilbud til alle de børn, der nu ikke kan komme i skole, og som er Randers FC-fans. De kan i læringsværktøjet "Skriv og læs" hente billeder og en skabelon, hvori de kan skrive små bøger om Randers FC og klubbens spillere. Bøgerne kan printes ud og deles via nettet. PR-foto
Under skolelukningen og resten af sæsonen tilbyder Randers FC i samarbejde med virksomheden WriteReaders klubbens unge fans at skrive deres egne bøger om klubben med læringsværktøjet "Skriv og Læs".
Annonce

Randers: Ved hjælp af en Randers FC-billedbank og læringsværktøjet "Skriv og læs" fra virksomheden WriteReaders henvender klubben sig nu til alle børn fra femårs-alderen og opefter med tilbuddet om at skrive små bøger om deres yndlingsklub og -spillere.

Det eneste, de skal gøre, er, at taste skrivoglæs.dk i adressefeltet på en computer eller tablet og logge ind med deres UNI-login. Når børnene sætter billeder ind i deres digitale bog, skal de blot vælge fodboldikonet og derefter klubbens logo for at få adgang til 20 udvalgte RFC-billeder.

– Børns interesser spiller en væsentlig rolle for deres motivation til at skrive og læse. Med integrationen af billederne fra Randers FC i "Skriv og læs" er det nu blevet meget lettere for børn at skabe deres egne bøger om klubben og klubbens spillere, siger skaberen af "Skriv og læs", Janus Madsen, i en pressemeddelelse.

Med "Skriv og læs" kan børnene på en meget brugervenlig måde indsætte billeder og skrive tekster om deres oplevelser og passion for Randers FC.

Annonce

Læringsværktøj

I samarbejde med forlaget Gyldendal Uddannelse tilbydes "Skriv og læs" gratis til alle landets skole under skolelukningen. Så selv om dit barn ikke har adgang til "Skriv og læs" via skolen, vil det i den kommende periode være muligt at bruge læringsværktøjet, der som noget nyt nu også indeholder billeder fra Randers FC.

– Vi vil gerne bidrage til hjemmeundervisningen i denne svære tid, og vi håber på, at der bliver skrevet en masse gode historier om Randers FC. Vi savner kampene, og det er der rigtig mange andre, der gør, da de er lig med fællesskab og glæde. På den her måde kan vi stadig kanalisere lidt af den stemning ud til vores yngste fans, siger kommunikationschef Kristian Fredslund Andersen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce