Annonce
Randers Onsdag

Selvbetjeningsløsning har reddet The Pita House under corona

En selvbetjeningsløsning hjælper The Pita House i Randers gennem corona-tiden. Pressefoto
Hvis jeg ikke havde haft de her skærme, havde jeg mistet mange kunder, siger Ayob Mohammad, Pita House Randers
Annonce

RANDERS: En selvbetjeningsløsning, hvor kunderne kan bestille på en skærm og nærmest ikke har kontakt med personalet, har indtil videre reddet Pita House i Randers gennem corona-besværlighederne.

Ayob Mohammad driver The Pita House i Randers og har valgt at investere i selvbetjeningsløsninger, fordi det sikrer et godt workflow i de travle timer. Han har været specielt glad for løsningen under coronakrisen, hvor det har været en stor fordel, at kunne minimere kundekontakten.

- Under corona har det virkelig været en fordel, fordi der godt nok kommer mange, som ikke har mundbind på. Dem har vi i stedet henvist til at bestille på skærmen ved indgangen og vente udenfor. Hvis jeg ikke havde haft de her skærme, havde jeg mistet mange kunder, fordi jeg skal afvise dem, når de ikke har masker på, siger Ayob Mohammad.

Annonce

Ikke kun i coronatider

Men også efter corona, er skærmene en god idé.

- Der er ikke tid til, at vi hele tiden bliver afbrudt af kunder, og så skal tilbage til at lave en pita. Brødet og kødet bliver koldt, og det hele går lidt i stå, hvis der kommer mange bestillinger, mens vi har travlt med en stor bestilling, siger han.


Hvis jeg ikke havde haft de her skærme, havde jeg mistet mange kunder, fordi jeg skal afvise dem, når de ikke har masker på.

Ayob Mohammad


For selv om skærmene ofte står helt uberørte, sparer Ayob Mohammad en medarbejder i de travle frokost- og aftentimer.

- Der er masser af timer om dagen, hvor den ikke bliver brugt, men når jeg har brug for den, så bliver den virkelig også brugt.

Annonce

Alle kan bruge skærmene

Nogle kunder var skeptiske til at starte med, men det er et spørgsmål om tilvænning, ifølge Ayob Mohammad.

- I starten var det svært her i Randers, fordi fru Hansen og Jensen lige skulle se det an. Men skærmene er meget overskuelige og store, så man kan se, hvad der foregår. Selv en 70-årig dame, der kommer i min forretning, kan finde ud af at bruge dem nu.

Specielt blandt de unge har selvbetjeningsskærmene være populære.

- De unge synes, det er fedt, fordi det giver en følelse af, at det er lidt mere end bare standard. Det signalerer, at vi går op i god og moderne service, siger Ayob Mohammad.

Annonce

Employ Tech

The Pita House har købt sin selvbetjeningsløsning ved EmployTech, som drives at Kerim Arikan og Rasmus Pedersen.

- Vi laver selvbetjeningsløsninger, men det, vi sælger, er i princippet en digital medarbejder til de travle timer. Vi aflaster alt lige fra restauranter til stadions - steder hvor der er mange kunder, på ét tidspunkt, siger Kerim Arikan, der selv kommer fra et liv i restaurationsbranchen, hvor han blandt andet har været manager i Burger King og har set, hvordan kunderne vil have hurtig service.

- Står der ti mennesker i kø, og der er én medarbejder ved kassen, så skal den sidste i køen vente i mindst 10 minutter, før han kan aflægge sin bestilling. Der er stor sandsynlighed for at den sidste i køen går sin vej, fordi der er for lang servicetid, siger Kerim Arikan.

molu

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Randers Onsdag

Fru Lund vil styrke naturen

Randers Onsdag

Ny synshal åbnet i Randers

Randers Onsdag

Medejer af Fabric i Kirkegade, Nicolai Michaelsen, er nyt medlem af Randers City Forenings bestyrelse: Det særlige ved Randers er, at byen har alt

Annonce