Den fjernbetjente borgerservice er meget snart klar til at blive testet for alle borgere, og efter at have prøvet systemet føler 82-årig borger sig mere tryg.
Copy link address
Rene Aunsbjerg Fogh ran@ugeavisen.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Inden længe skal Signe Bennedsen og andre medborgere i Ribe formentlig til at bruge den fjernbetjente borgerservice. Og efter en introduktion til det, føler Signe sig rimelig fortrøstningsfuld. Foto: Chresten Bergh -
Kontorchef Jan Mortensen demonstrerer, hvordan den fjernbetjente borgerservice fungerer for Signe Bennedsen. Foto: Chresten Bergh -
På skærmen inde i boksen kommer man i kontakt med medarbejdere, der sidder i Esbjerg. De kan på sigt hjælpe med rigtig mange forskellige henvendelser. Foto: Chresten Bergh -
Inden den fjernbetjente borgerservice sættes igang vil skærmen, hvor man ser en medarbejder, blive større og komme længere ned. Foto: Chresten Bergh -
Systemet kommer til at fungere sådan, at man både kan give fingeraftryk, skrive under og scanne vigtige dokumenter ind. Foto: Chresten Bergh -
Signe Bennedsen skal scanne sin billet for, at der etableres kontakt til medarbejderen på skærmen. Chresten Bergh -
Rosena (i midten) er én af dem, man måske kommer i kontakt med. Foto: Chresten Bergh -
Boksen til den fjernbetjente borgerservice er klar på Borgerservice i Ribe. Foto: Chresten Bergh -
Kontorchef Jan Mortensen demonstrerer, hvordan den fjernbetjente borgerservice fungerer for Signe Bennedsen, og den forklaring beroliger den ældre ripensiske medborger. Foto: Chresten Bergh -
Kontorchef Jan Mortensen demonstrerer, hvordan den fjernbetjente borgerservice fungerer for Signe Bennedsen. Foto: Chresten Bergh