Annonce
Ugeavisen Ribe

Omtaler giver Vadehavscentret reklame og gæster mange år efter

Klaus Melbye (i midten) havde i sidste uge besøg af et tv-selskab som lavede en længere reportage på Vadehavscentret.
Et ugentligt radioprogram samt flere år gamle artikler gør, at internationale gæster og turister husker og besøger Vadehavscentret.
Annonce

Vester Vedsted: Vadehavscenteret gør meget ud af at give de medier en rigtig god oplevelse, når de besøger centret. I år har der dog været mere stille end normalt.

- Vi har slet ikke haft så mange besøg af journalister, tv-selskaber og bloggere som vi plejer, men det skyldes udelukkende, at verden jo har været lukket ned. Men vi har da haft besøg fra Spanien, Tyskland og Frankrig, og vi får i denne uge besøg fra BBC, og det kan jo blive rigtig stort, siger Klaus Melbye der er direktør for Vadehavscentret.

Han har igennem de sidste 20 år været ugentlig gæst i et DR P1 radioprogram, der har omkring 500.000 lyttere, og det har givet dem anerkendelse.

- Jeg kan godt mærke, at de snart 20 år i radioen, hvor vi snakker om natur, har givet stor anerkendelse, og det har en kæmpe værdi. Folk ved godt, hvem vi er og hvad Vadehavscentret er, og det er helt tydeligt, at hvis journalister vil vide noget om Vadehavet, ringer de til os. Vi er i radioen i 3-4 minutter om ugen, og det har styrket folks kendskab til os, fortæller Klaus Melbye.

Klaus har også oplevet, at brugere kommer op mod fem år efter en artikel har været i en avis.

- Vi hører fra vores brugere, at de klipper oplevelses artikler ud, og læserne bruger dem og gemmer dem år efter år. Vi har stadig svenske turister, der kommer, fordi de har læst en fem år gammel artikel i Aftonbladet. Det er lidt sjovt, for der er også stadig folk, der kan huske en historie fra 2012 om en kæmpeøsters, siger Klaus Melbye.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce