Annonce
Ugeavisen Ribe

Ribepiger har succes med bæredygtigt brand i Århus

Kathrine Brix Noer og Anne Voigt Sonnichsen føler sig meget stolte, efter de forleden modtog prisen Byens Bedste Shopping for kvinder for deres butik i Århus. Foto: Flemming Krogh
Kathrine Brix Noer og Anne Voigt Sonnichsen fik forleden en Byens Bedste pris i Århus for deres butik og koncept Laøhlé.
Annonce

Ribe: Siden de to Ribepiger, Kathrine Brix Noer og Anne Voigt Sonnichsen, for to år siden fik gang i deres koncept Laøhlé, er det kun gået én vej - og det er frem.

Det, der begyndte med en webshop med deres modetøj og bæredygtige smykker, er siden blevet til tre butikker - to i Århus og en i Skagen - og senest modtog pigerne prisen for Bedste Shopping for kvinder ved awardshowet Byens Bedste i Århus.

- Det er uden tvivl en stor anerkendelse for vores butikker i bylivet i Århus. Det kom som en stor  overraskelse for os, at vi vandt, for vi var oppe mod nogle rigtig stærke og kendte butikker. Faktisk var vi lidt flove til at begynde med over at skulle op på scenen for at modtage prisen, for vi følte os dårligt påklædt, men hurtigt kom der en lykkerus over os, fortæller Kathrine Brix Noer.

Annonce

Har grebet mulighederne

Hun vil gerne gå med til, at det hele er gået stærkt, men det har hele tiden været planen, at Laøhlé skulle være et brand, der favnede bredt.

Kort om Laøhlé

Kathrine Brix Noer og Anne Voigt Sonnichsen har kendt hinanden i en lang årrække og gik i samme klasse på Ribe Katedralskole. Siden har de kombineret hver deres uddannelse til at skabe brandet Laøhlé.

Laøhlé producerer bæredygtige smykker, bæredygtigt modetøj, boligtekstiler og glas og kopper.

I november sidste år åbnede de deres første butik i Århus, siden blev en pop-up shop i Skagen gjort permanent, mens butik nummer to i Århus åbnede for en måneds tid siden. Derfor har de nu ni ansatte.

- Vi har med vores fokus på slow fashion og bæredygtighed ramt en stil, som folk gerne vil have, og vi har blot grebet de muligheder, der har budt sig. Dog var det ikke lige planen med tre butikker allerede nu, og det betyder, at vores daglige fokus er blevet et andet end tidligere, siger Kathrine Brix Noer, der heller ikke lægger skjul på, at der fortsat er høje ambitioner.

- Målet fremover er da også at få vores brand ud i flere butikker og være mere solidt tilstede på markedet. Byens Bedste prisen giver også rigtig meget brandvalue, for vi er jo mere end butikkerne, og det tror jeg er med til, at andre vil holde øje med os. Desuden drømmer vi om at åbne en butik i København senest i 2022, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce