Annonce
Ugeavisen Ribe

Tv-reklame skal markedsføre Ribe

Claus Pedersen har hovedrollen i en reklamefilm fra TV-Syd, der skal markedsføre Ribe. Arkivfoto.
En helt ny tv-reklame skal tiltrække turister til Ribe i sommermånederne.
Annonce

Ribe: Bestyrelsen for Ribe Handelsstandsforening – med formand Peter Lauritzen i spidsen – har siden Danmark og Ribe genåbnede spillet en aktiv rolle for at skabe så meget liv i byens handelsliv som muligt.

Man har givet særlige tilbud med gavekort, markedsført aktiviteter på Facebook, skabt drive-in koncert og stand-up events, og så har handelsstanden skabt liv i byen med musikalsk underholdning i weekenderne.

Og nu er man klar med tv-reklamer, hvor Claus Pedersen i bedste Brygman stil fortæller om Ribes fortræffeligheder.

- Vi søsætter i denne uge en omfattende tv-reklame satsning i Ribe, idet vi de næste seks uger sender den ny producerede tv-reklame hver dag på TV-Syd. Det er en helt ny film, hvor Claus Pedersen går rundt i Ribes gader og fortæller om Ribes charme. Udover TV-Syd kommer filmen  i TV2-Play, hvor den kan ses af alle abonnementer i en radius af 150 kilometer fra Ribe, siger Peter Lauritzen.


Vi håber helt klart, at filmen tiltrækker de folk, der er i sommerhuse, og som er hjemme i TV-Syds område. Folk, der ikke ved, hvad de skal lave - altså en-dags turisterne

Peter Lauritzen


Derudover lever reklamefilmen et meget aktivt liv på de sociale medier. Peter fortæller, at filmen vil være set af mindst 2,8 millioner mennesker, når kampagnen er overstået.

- Vi håber helt klart, at filmen tiltrækker de folk, der er i sommerhuse, og som er hjemme i TV-Syds område. Folk, der ikke ved, hvad de skal lave - altså en-dags turisterne, siger han.

Annonce

Fik hovedrollen

Ideen til reklamefilmen opstod til et bestyrelsesmøde i Ribe Handelsstandsforening, og det var Claus Pedersen, der fik opgaven at spille hovedrollen i filmen.

- Vi havde nedsat en arbejdsgruppe i bestyrelsen, og opgaven lød på, at de skulle finde  en god idé til, hvordan vi kunne markedsføre Ribe. Vi skabte hele plottet til reklamefilmen,  og pludselig fik jeg overbragt opgaven, at jeg skulle medvirke i filmen. Det havde jeg egentlig heller ikke noget imod, men jeg krævede, at det skulle være et professionelt firma, der skulle varetage opgaven. Og da jeg fik at vide, at det var 2bconnect, der havde fået opgaven, var jeg med, siger Claus Pedersen.

Der gik 10 dage, fra filmen var indspillet, til den var klar til at blive publiceret, og filmen er nu på vej ud i de danske medier.

Annonce

50.000 kroner til musik

Og der er endnu flere aktiviteter på vej til Ribe.

Handelsstanden har fået et tilskud på 50.000 kroner fra Esbjerg Kommune, og de penge skal bruges til musik i gaderne.

- Vi har fået 50.000 kroner fra den pulje, der ellers skulle have været brugt til sommerunderholdning. Pengene skal bruges til forskellige former for musik, der kommer til at fylde Ribes gader med god stemning, siger Peter Lauritzen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce