Annonce
Ugeavisen Ribe

Visit Denmark er imponerede over turismetiltag

Turisterne er vilde med turene ud i Vadehavet, og Visit Denmark markedsfører nu attraktionen som Just another highway. Privatfoto.
Esbjerg og Fanø kommuners gode samarbejde med at markedsføre området imponerer i turisterhvervet.
Annonce

Kommunen: Visit Denmark har en ny kampagne i gang, og her passer Esbjerg Kommunes initiativer perfekt ind.

Det handler om den vinkel, man har valgt at bruge i kampagnen, der har fået overskriften "The Land of Everyday Wonder".

- Visit Denmark er begejstrede for den måde, vi har valgt at markedsføre vores område på, og vores produkter passer perfekt ind i deres billede af dansk turisme. Vi har simpelthen også så meget at byde på, og det er virkelig nemt at give turisterne nogle gode tilbud, siger turistchef Jane Madvig Søndergaard.

Og Kathrine Jung fra VisitRibe, der står for markedsføringen, bliver næsten forpustet, når hun skal give et lille billede af, hvad området kan byde på, og hvad der gør området til noget særligt.

- Vi har Danmarks ældste by og yngste storby, vi har Mandø, mennesket ved havet, Nationalparken, Sort sol, Østersturisme, vikingerne og alle de fantastiske attraktioner. VisitDenmark bruger linjen "Just another....", og det har vi valgt at bruge på en kreativ måde. Vi har Just another Snack in Denmark, og her gemmer sig østersturisme. Men også Just another beach, der henviser til stranden på Fanø, Just another old house, der er domkirken, og Just another highway, der er traktorbusserne, der kører til Mandø, siger Kathrine Jung fra VisitRibe.

- Vi har bevidst valgt at bruge den vestjyske tilbagelænethed, og det giver nogle fantastiske kampagner, siger hun.

- Alle bliver blæst bagover af begejstring, når de hører og ser, hvad vi kan tilbyde af gode oplevelser. Jeg er slet ikke i tvivl om, at alle de turister, der gæster Ribe, Esbjerg og Fanø vil tage hjem med en supergod oplevelse, siger Jane Madvig Søndergaard.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce