Denne artikel er sponsoreret af mentor-it.dk
Som virksomhed er det helt essentielt at være beskyttet på alle fronter, når det gælder at sikre data fra trusler udefra.
Ligegyldigt om du har en stor eller mindre virksomhed, skal virksomheden være beskyttet for trusler og hertil datalæk på enten den ene eller anden måde. Her er det vigtigt enten at have en IT-afdeling, som har fuld kontrol og viden til at kunne beskytte virksomheden bedst muligt, eller at outsource afdelingen til en virksomhed der har speciale i IT-sikkerhed.
Derfor skal du optimere din IT-sikkerhed
Hvorfor er IT-sikkerhed og databeskyttelse så vigtigt for virksomheder? Her kommer de væsentligste punkter, omhandlende hvad forskellige IT-sikkerhedsforanstaltninger egentligt gør for din virksomheds beskyttelse og ikke mindst for dine kundernes beskyttelse.
- Det er muligt at undgå unødvendigt og ondsindet indhold med et system kaldet Secure DNS. Systemet bliver installeret smertefrit, og kræver herefter hverken administration eller vedligeholdelse. Som eksempel fungerer det i praksis i forbindelse med de kendte spammails med skadeligt link, som systemet her vil sortere fra og blokere det skadelige indhold.
- I forbindelse med Secure DNS findes systemet Mail Scan. Det kontrollerer blandt andet alle e-mails for server oplysninger, således at afsender og officielle serveroplysninger er identiske - hvis ikke så markeres mailen som spam. Herudover kan du undgå, at dine nyhedsbreve kommer i spammails hos modtageren, hvis du benytter en ekstern udbyder. Som det sidste, og det mest tekniske, så kan Mail Scan give en digital signatur på dine e-mails, således at modtagerens servere kan anse e-mailen som gyldig og original.
- Antivirus er en af de mest væsentligste fordele for din virksomhed, da det både finder, blokerer og fjerner eventuelle virusser fra din og medarbejdernes computer. Antivirus fungerer i forlængelse med Secure DNS, og beskytter hele virksomheden mod at få stjålet personlige data, og hermed forebygger stjålet identitet.
- En backup af din virksomheds data er fundamentalt for at øge sikkerheden, som forhindrer din virksomhed i at skulle genskabe alt fra bunden ved eventuel nedbrydning af computere eller ved tyveri.
- To-faktorgodkendelse er en ekstra sikkerhed i forbindelse med at beskytte virksomhedens koder, så det er sværere for hackere at trænge ind i systemet. To-faktorgodkendelse er som det lyder, en ekstra godkendelse i forbindelse med medarbejdernes login i virksomhedens systemer.
- Med en IT-politik i virksomheden bliver det nemmere og mere klart for medarbejderne, hvordan man skal agere digitalt, og hermed mindsker risikoen for brud på sikkerheden og læk af virksomhedsdata - en form for regelsæt for brug af IT og håndtering af data.
Samarbejd med en specialist
Er du blevet klogere på, hvordan IT-sikkerhed kan øge datasikkerheden i din virksomhed? Hvis du har brug for flere og mere uddybende svar, så er det en opfordring at kontakte IT-specialister, som i denne forbindelse kan rådgive dig til den bedste løsning for din virksomhed. Alle virksomheder har behov for forskellige løsninger, som kan komplimenteres med deres mængde af data – derfor kan det være en fordel at rådgive sig med specialister inden man etablere yderligere sikkerhedsforanstaltninger.
Denne artikel indehodler sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.