Annonce
Skibhus Avisen

Få dit arrangement i avisen: Sådan bruger du Eventinfo

Brug eventinfo til at få omtalt alt fra koncerter til babysvømning. Foto: Simon Staun
Vi ændrer proceduren for, hvordan kan du få dit arrangement i det sker-listen og få det omtalt i dagblad og ugeavis. Læs mere her.
Annonce

Har du arrangementer, du gerne vil have omtalt i de lokale medier, så skal du kende Eventinfo.

Eventinfo er Jysk-Fynske Mediers nye værktøj, hvor du via en online formular på www.fyens.dk/eventinfo kan fortælle os om dit arrangement.

Via Eventinfo-formularen kan du både sørge for, at dit arrangement kommer på vores Det sker-lister, og du kan sende os en pressemeddelelse - og hvis du er i tvivl om, hvordan du skriver en pressemeddelelse, så kan du få gode råd undervejs.

For os på avisen betyder Eventinfo, at vi tager ny teknologi i brug, som skal hjælpe os med at frigive tid på redaktionen.

Vi sætter simpelthen omtalerne af vigtige lokale begivenheder mere i system, og det betyder mere tid til, at journalisterne kan gå på jagt efter andre historier, som det kræver lidt ekstra journalistisk benarbejde at støve op. Det håber vi, at du har forståelse for.

Som alle andre nye systemer kræver det lidt tid at lære Eventinfo at kende, men vi har gjort os umage for at gøre systemet så enkelt og brugervenligt som muligt. Du er velkommen til at henvende dig til os, hvis du har ris/ros eller forslag til systemet.

1 Opret bruger

Du finder Eventinfo på internetadressen www.fyens.dk/eventinfo. Her bliver du bedt om at logge ind eller oprette en bruger, hvis ikke du har brugt systemet før. Når du har oprettet en bruger, er du klar til at gå i gang.

2 Indtast arrangementet på det sker-listen

Som det første skal du oprette din begivenhed i systemet. I Eventinfo skal du først indtaste nogle grundlæggende oplysninger om dit arrangement i felterne. Der skal være en overskrift, dato og tidspunkt, adresse, arrangør, type og målgruppe.

Til sidst skal du vælge, om du ønsker, at avisen skal skal skrive en automatiseret foromtale på baggrund af dine oplysninger. Du kan også vælge at skrive en pressemeddelelse selv efterfølgende.

3 Skriv en pressemeddelelse

Hvis du vælger selv at skrive en pressemeddelelse, får du muligheden for at skrive mere tekst. Du skal klikke på punktet ”Skriv pressemeddelelse” i menuen.

Her kan du vælge det arrangement, du selv lige har indtastet på det sker-listen. Herefter kan du lave en spændende overskrift og en lille underoverskrift med det vigtigste, man skal vide om begivenheden. Nederst har du et skrivefelt til selve artiklen, hvor der er plads til maksimalt 1500 anslag.

Det er en god idé at uploade et foto med en lille tekst. Hertil har vi brug for at vide, hvem der har taget billedet. Billedet skal være til fri afbenyttelse for os.

Til sidst vælger man "Send artikel til redaktionen". Så havner den i hænderne på en journalist.

4 Se dine arrangementer

I Eventinfo kan du efterfølgende se de arrangementer, du selv har indtastet.

Du kan rette i dem, så længe vi ikke har pillet dem ud af systemet og sat dem i avisen.

Du kan også gentage et arrangement, hvis det samme arrangement finder sted igen senere.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce

Seneste nyt

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu

Mest læste

Seneste nyt

Annonce