Annonce
Ugeavisen Sønderborg

Telefonitis giver kroner i kassen

Bilisternes telefonitis skæpper godt i kassen hos Byens Bilpleje. Foto: Arkiv
De fleste nye biler har nødbremse, der forhindrer uheld, og der er langt mellem de glatte veje. Alligevel er der nok at se til med udbedring af lakskader hos Byens Bilpleje. Bilisterne kan nemlig ikke lade telefonen ligge under kørslen - og det kan koste meget mere end 1500 kroner og et klip i kørekortet.
Annonce

Sønderborg: De fleste nye biler har en nødbremse, der også genkender fodgængere og cyklister, og sne på vejene ser vi stort set ikke mere. Det må da være dårlige tider for firmaer som Byens Bilpleje, der jo har lakering efter skader som en af de store arbejdsområder. Derfor er det også overraskende, at firmaet nu melder ud, at der skal bruges tre nye autolakerere og en ny lærling.

Men der er en simpel forklaring på, at der er travlt i lakafdelingen i virksomheden på Ellegårdvej - og den deler de to medindehavere af Byens Bilpleje, Leif Lassen og Niels Christensen, gerne med omverdenen:

- Vi har meget travlt - se bare på parkeringspladsen uden for. Her står der mange biler, vi skal have ind. Forklaringen er næsten altid, at bilisterne ikke kan lade telefonen ligge, når de kører. Langt de fleste skader, som vi får ind, skyldes telefonen, siger Niels Christensen.

En anden stor synder, når vi snakker buler og lakskader, er en af Borgens parkeringspladser, siger Niels Christensen. Der står nogle søjler, som bilisterne ikke altid er opmærksomme på.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce