Den sidste rejse er en forretning på en skrøbelig balance: - Først er jeg bedemand, og derefter er jeg købmand
Bedemændene Troels Giversen og Alexandra Brandi hjælper til daglig efterladte med at give deres afdøde en god, sidste rejse. Det er en forretning, men også en hjælp. Derfor har jobbet en særlig balance, hvor du skal være menneskelig, men også holde en professionel distance.
Copy link address
Teitur Larsen teila@jfmedier.dk
Annonce
Ifølge Troels Giversen er en af de vigtigste kompetencer for en bedemand at kunne fornemme, hvem du sidder overfor. Som bedemand skal du falde naturligt ind. Foto: Teitur Larsen.
Alexandra Brandi ser en kæmpe ære i at hjælpe efterladte med at give deres afdøde en god, sidste rejse. Det kræver tålmodighed og en professionel distance. Foto: Teitur Larsen.
Troels Giversen og Alexandra Brandi har begge haft andre jobs, men de er ikke i tvivl om, at arbejdet som bedemand giver dem en særlig værdi. Foto: Teitur Larsen.