Ecco har netop åbnet for gruppe-rundvisninger i en ny og storslået interaktiv udstilling på Toosbuy torv
Der må ikke fotograferes på "æ Laut" - Eccos nye interaktive udstilling på loftet over Café sko. Det er fordi udstillingen fortæller hele historien om Ecco, både om produktionen og historien og det er ikke alle trin i produktionen, som vedkommer alle. Alligevel er udstillingen åben for gæster og det er en god oplevelse!
Udstillingen kan besøges af grupper og det en en udstilling der både er storslået, enestående, mageløs, interaktiv, anderledes, og ikke mindst lokal.
I forbindelse med etableringen af Toosbuy Torv, har Ecco indrettet en udstilling der fortæller om både skoproduktion og virksomhedens historie og ikke mindst skomoden, siden etableringen i 1963.
Historien
Udstillingen fortæller kronologisk om Ecco, fra etableringen og helt ind i fremtiden. Eccos grundlægger, Karl Toousbuy, flyttede fra København til Bredebro og startede et skoeventyr, der i dag er et verdensomspændende brand. Grundlæggeren var meget bevidst om, at virksomhedens succes også skyldtes Bredebros borgere og den lokale opbakning.
Undervejs i udstillingen møder man nedslag i historien, i en Ecco-relation. F.eks. 60ernes fine lange støvler, 70ernes fodformede fodtøj, 80ernes farverige mode, 90ernes særpræg og det nye årtusindes mangfoldighed.
Vidste du at Ecco i starten hed EccoLet, for ikke at komme i konflikt med ESSO?
Eller at Lars von Trier har instrueret en Ecco-reklamefilm?
Eller at Ecco har leveret sko til samtlige danske atleter ved OL i 1988?
Oplevelser
Ud over den kronologiske fortælling, er der indrettet interaktive arbejdsstationer, der fortæller om skoproduktionens mange arbejdsgange. Lige fra design over udvikling, produktion og finish. Hvad er det egentlig der gør Ecco til Ecco - til noget særligt. Udstillingens opbygning fortæller en del af historien. Den er kommet til at hedde Upstairs, men har også fået et helt lokalt navn, "Æ laut". For Ecco hører til i Bredebro og udstillingen ligger nu engang på loftet over Café Sko, så den skal have et navn der også klinger lokalt.
Udstillingen er ikke bare en se og lær udstilling, men det er en sanselig oplevelse, hvor man, med en lille smart elektronisk enhed med høretelfon, går gennem udstillingen, der er indrettet med kikhuller, musik, føleområder og filmklip. Her skal man både se, høre, røre og deltage.
Formålet
Udstillingens formål er naturligvis at fortælle Ecco-historien. Men det er også et showroom, hvor leverandører, medarbejdere og kunder kan se og opleve Ecco-brandet. Derfor er udstillingen indrettet og sammensat at et professionelt hollandsk firma, der har speciale i indretning af unikke udstillinger.
Ecco VisitorService tilbyder, mod forudgående aftale, rundvisninger for grupper af minimum 10 personer og maximum 40 personer VisitorService kontaktes pr. mail visitorservice@ecco.com og rundvisningerne foregår kun på hverdage.