Annonce
Tørring Folkeblad

Opråb fra Kystlandet: Sæt Juelsminde, Tørring og Hedensted på Danmarkskortet

Uldum Kær er et kendt udflugtsmål og et populært fotoobjekt. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen
Turistorganisationen VisitJuelsminde vil have borgere i Hedensted Kommune til at hjælpe med at promovere området på sociale medier.
Annonce

Juelsminde: Hele 49 procent af danskerne svarer i en ny undersøgelse fra Danske Destinationer, at de planlægger at holde deres ferie i Danmark. Desuden har 31 procent endnu ikke planer om at tage på ferie.

Det betyder en enestående mulighed for at trække danske turister til Hedensted Kommune og samtidig give borgerne en grund til at blive hjemme og opdage nye oplevelser i deres eget lokalområde.

- Jeg har haft mange gode snakke med både borgere og erhvervsdrivende i Hedensted Kommune, hvor jeg fornemmer, at rigtig mange ildsjæle er stolte af deres kommune. Det giver en helt særlig fortælling, når man kan mærke, at folk har hjertet bag. Og det vil vi gerne have i spil. Mange danskere søger i denne tid de personlige og nærværende ferieoplevelser, så en anbefaling fra en lokal kommer til at gøre en forskel, siger Helle Berthold Rosenberg, direktør i VisitJuelsminde, der står for at markedsføre turistområdet i hele Hedensted Kommune.

Sådan kan du hjælpe

  • Upload billeder fra dine favoritsteder i Hedensted Kommune på Facebook eller Instagram.
  • Brug hashtag #visitjuelsminde i opslaget.
  • Nævn stedet, hvor billedet er taget – tjek gerne ind på stedet på Facebook og Instagram.
  • Du er selvfølgelig også velkommen til at sende billedet direkte til VisitJuelsminde og dele det med familie og venner.
  • Følg VisitJuelsminde på Facebook og Instagram, hvor borgernes favoritsteder bliver delt. Skriv gerne kommentarer eller send et like til andres favoritsteder, hvor du selv har haft en god oplevelse, eller du som borger er mest stolt af.
  • Udvalgte aktiviteter og oplevelser bliver desuden bragt i Hedensted Avis og på VisitJuelsminde.dk hele sommeren.

Annonce

Du kan gøre en forskel

Hele sommeren samler VisitJuelsminde konkrete anbefalinger til dagsture i området og kommer samtidig med inspiration til, hvordan man kan genopdage sin egen baghave.

Der ud over vil turistorganisationen gerne have de lokale borgere i spil og have dem til at anbefale gode steder i kommunen.

- Det gør en enorm forskel, når anbefalingen kommer fra familie og venner – eller ligesindede med samme interesse som en selv. Da askeskyen truede med at lukke Islands turisme i 2010, var der en massiv opbakning fra befolkningen, som via de sociale medier fremviste og anbefalede landets mange fortræffeligheder – og det virkede. Den succeshistorie har inspireret os, så derfor håber vi, at Hedensted-borgerne selv vil være ambassadører for vores dejlige kommune og være med til at sætte Juelsminde og resten af Hedensted kommune på Danmarkskortet, siger Helle Berthold Rosenberg.

Annonce

Med i konkurrence

VisitiJuelsminde vil på Facebook eller Instagram løbende dele anbefalinger, som de håber, at borgerne vil hjælpe med at dele i deres netværk.

Samtidig må borgerne gerne selv uploade billeder fra lokale favoritsteder og oplevelser, de har haft i området.

Når man uploader et billede, kan man bruge hashtagget #visitjuelsminde. På den måde kan billedet nå ud til flere, og alle postede og indsendte opslag og billeder deltager i muligheden for at vinde endagsture. Det eneste krav er, at stedet ligger i Hedensted Kommune.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce