Annonce
Trekantens Folkeblad

Børkop-Brejning i landsdækkende kampagne for at handle lokalt

Børkop-Brejning er med i den store kampagne om at handle lokalt, for der er utrolig mange fordel i at netop handle lokalt. Pressefoto
Fra den her uge indleder Børkop-Brejning og en række andre danske byer en koordineret Køb Lokalt-kampagne. Målet er at invitere borgerne tilbage i de lokale butikker for at undgå butiksdød i kølvandet på coronaen.
Annonce

7080: Coronakrisen har sat dansk detailhandel under uhørt hårdt pres. Derfor har arrangørerne bag årets Køb Lokalt-dag, sammen med de deltagende byer, med kort varsel besluttet at igangsætte en Køb Lokal kampagne.

Fra tirsdag den 26/5 vil Børkop-Brejning og en lang række kommuner og byer derfor markedsføre sig selv overfor byens borgere. Der vil være synlig udsmykning i områdets butikker og store Køb Lokalt-bannere henover strøggaden.

- Oprindeligt skulle vi have afholdt Køb Lokalt-dag i Danmark 25. april. Det har vi nu udskudt til forventeligt 5. september. I stedet opstarter vi kommunikationskampagnen, så vi højlydt kan invitere byens borgere tilbage i de lokale butikker og få sat maximalt gang i salget efter en meget svær periode, siger Jens Thrane-Møller, direktør for Marketsquare.

Mange gevinster ved at støtte de lokale butikker

  • Sikre lokale arbejdspladser
  • Understøtte sponsorer bag lokale idrætsforeninger og klubber
  • Sikre gratismediers annonceindtægter
  • Reducere transport
  • Understøtte huspriserne lokalt
  • Sikre en fortsat dynamisk og attraktiv by
Annonce

14 byer er med

Deltagende byer i Køb Lokalt-kampagnen i næste uge er fordelt over hele landet. Foruden Hjørring er det Give, Søborg, Bagsværd, Buddinge, Holstebro, Herlev, Tønder, Egtved, Børkop-Brejning, Assens, Hvidovre, Sorø og Middelfart.

Desuden deltager butikskæden Min Købmand med alle sine 156 butikker, så kampagnen samlet set kommer til at dække cirka 170 byer og byområder over hele landet.

Bag projektet står De Lokale Ugeaviser, BIDdanmark, reklamebureauet Marketsquare og hovedsponsoren MobilePay. Også Fynske Bank, KFI og de deltagende byer bidrager til finansieringen.

Selve konceptet er udviklet for at skabe en årligt tilbagevendende ’Sæt pris på din by - Køb Lokalt’-dag. Det blev første gang med stor succes testet i oktober 2018 i Assens, Hillerød, Holstebro og Hærvejsklyngen. Målet er at styrke danskernes bevidsthed om at handle lokalt for at fastholde levende og dynamiske byer.

- Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen dog fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering. Derfor har vi sadlet om og vælger nu at søsætte kampagnen straks og så vente til forventeligt september med at holde den rigtige festdag for den lokale handel, siger Claus Bunkenborg, adm. direktør for MobilePay.

Annonce

Tilmelding er stadig mulig

Køb Lokalt-kampagnen bliver nu afviklet fra den 26. maj og fortløbende henover sommeren med kulmination i "Sæt pris på din by – Køb Lokalt"-dagen i eftersommeren.

Hele kampagnen vil blive afviklet under hensyntagen til de velkendte råd om at holde afstand og spritte af og selvfølgelig efterleve de aktuelle myndighedskrav.

Projektet er stadig åben for tilmelding for interesserede kommuner, byer, handelsstandsforeninger og mindre butiksmiljøer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce