Annonce
Trekantens Folkeblad

Valentinsdag er blevet et hit

Det er især de unge, der fejrer Valentinsdag. Foto: Ingimage.com

Vi er begejstrede for at fejre kærligheden, og det er restauranter og blomsterhandlere glade for.

Annonce

Vi er efterhånden en hel del, der benytter den 14. februar til at slå et slag for kærligheden.

I februar 2018 kunne Dansk Erhverv således afsløre, at hver fjerde dansker ifølge en helt frisk undersøgelse havde planer om at fejre Valentinsdag. Tallet viste en markant udvikling, for da man gennemførte en tilsvarende måling året før, var det blot 16 procent af danskerne, der blev særligt kærlige den 14. februar.

Tine Marie Andersen, politisk konsulent i Dansk Erhverv, konstaterede, at den markante stigning i danskernes lyst til at fejre Valentinsdag kunne ses som et udtryk for, at danskerne har taget mærkedagen til sig, og at erhvervslivet har set tendensen:

"Detailhandlen og restaurationsbranchen har været gode til at friste med de produkter og oplevelser, vi kan bruge til at fejre kærligheden med", siger hun.

Blandt dem, der ville fejre Valentinsdag, var der flest, som ville kræse med lækker mad hjemme (16 procent), hver tiende ville købe blomster, og 8 procent havde bestilt bord på en restaurant.

Undersøgelsen viste også, at det primært er de unge, der fejrer Valentinsdag. 40 procent af danskerne mellem 18-30 år, og 34 procent i aldersgruppen 30-39 år ville fejre dagen.

"Valentinsdag har godt fat i de unge generelt og navnlig de unge mænd", siger Tine Marie Andersen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce