Annonce
Ugeavisen Faaborg

Har nogle af landets gladeste kunder: SuperBrugsen i god vækst i 2019

Flemming Munkesø har for nylig flyttet blomster og nips ind i nichen ved siden af slagerafdelingen. Der bliver løbende eksperimenteret med ikke med mel og gryn, fortæller han. Foto: Bent Warncke
Slagterafdelingen er blevet et af Superbrugsen Faaborgs vigtigste aktiver, og bøfferne får fuld skrue på Facebook.
Annonce

Faaborg: Faste kunder i Superbrugsen i Faaborg vil have bemærket, at der i den senere tid er oprustet markant i slagterafdelingen. Afdelingen for kød, delikatesser og færdiglavede middagsretter har sat fuld damp under kedlerne, og de glade slagtersvende erobrer en stadig større del af butiksarealet. Er man blandt de godt 2500, der løbende følger SuperBrugsen på Facebook, er man heller ikke i tvivl om, at slagterafdelingen har oprustet her. Dagligt bliver man præsenteret for de nyeste tilbud på grisekæber og garantimøre bøffer.

- Slagterafdelingen og vinafdelingen er i rigtig god vækst, og vi blev for nylig placeret i top 10 indenfor Coop-kædens 230 butikker, når det gælder kundernes tilfredshed med butikken. Så vi er på rette vej, fortæller Uddeler Flemming Munkesø.

Regnskabsmæssigt blev 2019 også et godt år, fortæller han.

- 2019 var et godt år, og vi er kommet godt i gang med 2020. Men regnskabet er ikke færdigrevideret, og Flemming Munkesø vil ikke afsløre nogle tal.

- Men på generalforsamlingen til april kommer vi til at præsentere et regnskab og en butik, der er i vækst, siger han.

Noget af væksten kan muligvis tilskrives en mere målrettet brug af de sociale medier.

- Vi er begyndt at bruge Facebook meget mere konsekvent end tidligere og fornemmer, at det giver en god respons hos kunderne. Det kan ikke erstatte vores øvrige markedsføring, for det er forskellige målgrupper, vi når ud til, men vi når et andet og lidt yngre segment af kunder på de sociale medier, siger Flemming Munkesø.

Annonce

Kundens tid er vigtig

I det hele taget er der sket mange forandringer i Superbrugsen, siden Flemming Munkesø tiltrådte for snart tre år siden. Væk er postkontor, kiosk og bageriafdeling - butikken er blevet åbnet op og gjort lysere.

- Butikken er ved at have fundet den form, vi mener, den skal have, men vi kommer løbende til at eksperimentere. Men varer som gryn og mel og den slags, flytter vi ikke rundt på. Dem skal kunderne altid kunne finde, siger han.

En af de markante ændringer i butikkens indretning på det seneste, er at kunderne som noget af det første møder er et stort udvalg af færdigretter, som er lige til at smide i ovnen.

At placere dem der er nytænkning i Faaborg, fortæller Flemming Munkesø.

- I Odense har man gjort det i flere år efterhånden, men vi har ikke gjort det tidligere, siger han.

Filosofien er, at kunder på vej hjem fra arbejde, skal kunne klare indkøb af aftensmad i en fart, inden de skal hjem og koble af.

- Tidligere havde vi den slags varer placeret længere nede i butikken ud fra en filosofi om, at vi dermed introducerede kunden til en større del af butikken. Men i dag er tid en vigtig faktor. Vi tager kundens tid alvorligt forstået på den måde, at hvis det er en færdigret til aftensmad, de skal have med hjem, så kan de finde den hurtigt og gå direkte i kassen, Flemming Munkesø.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Faaborg

Haastrup fik overrakt prisen som Årets Landsby: - Nu er I en del af landsbyernes 'hall of fame'

Ugeavisen Faaborg

Kirketider uge 39

Annonce