Annonce
Ugeavisen Nordfyn

Danser på TikTok: Søstre har givet tøjbutikken en foryngelseskur og satser på nethandel og sociale medier

Mosters Butik har fået en foryngelseskur og er blevet til Fr. Magnolia med pangfarver og dansevideoer. Foto: Thomas Gregersen
Det er ikke kun med et nyt navn på facaden, at Mosters Butik er blevet til Frk. Magnolia. Såvel den fysiske butik som webshoppen er blevet opdateret og har været igennem en gevaldig foryngelseskur.

Bogense: Der bliver danset på Tik Tok-videoer og satset massivt på sociale medier, når Frk. Magnolia skal ud med budskabet om nye tilbud til kunderne. Den tidligere Mosters Butik har fået nyt navn og en gevaldig foryngelseskur, der både omfatter webshoppen og den fysiske butik på Adelgade i Bogense.

Dermed er et langt hemmelighedskræmmeri slut, hvor ikke engang den nærmeste familie har kendt til det nye navn.

Næste generation er gået i frontlinjen i form af søstrene Annie og Annisette, mens deres mor, indehaver Grethe Ørgaard, koncentrerer sig om familiens café.

Annonce

I den fysiske butik er der kommet pangfarve-pink på væggene for at bryde lidt med det mangeårige Moster-image og personalet er udvidet, så kunderne kan få en mere personlig shoppingoplevelse hvor der er mere tid til den enkelte.

Vigtigt på web

På webbutikken har det været afgørende, at foryngelsen og navneskiftet er blevet gennemført helt naturligt, så man har fået de trofaste kunder med sig.

- Grethe investerede meget tidligt i nethandel og i dag er det dér langt den største del af omsætningen bliver hentet. Men det har været en lang vej og kostet mange penge, så det er selvfølgelig vigtigt, at overgangen til Frk. Magnolia er blevet gjort rigtigt, fortæller Annie Ørgaard Jedorf.

Grethe investerede meget tidligt i nethandel og i dag er det dér langt den største del af omsætningen bliver hentet. Men det har været en lang vej og kostet mange penge, så det er selvfølgelig vigtigt, at overgangen til Frk. Magnolia er blevet gjort rigtigt

Annie Ørgaard Jedorf
Søstrene Annisette Kvisgaard Ørgaard (tv) og Annie Ørgaard Jedorf har delt ansvaret, så Annisette står for den fysiske butik og Annie bruger det meste af sin tid på web-butikken. Foto: Thomas Gregersen

- Mosters Butik har nok været mest kendt for sit tøj til plus-size kvinder og der vil stadig være noget lækkert i den kategori, men der er mærker der er kommet ind og nogle der er røget ud, siger Annisette Kvisgaard Ørgaard, der har ansvaret for den fysiske butik.

Den nye stil og navn er da heller ikke resultatet af en pludselig indskydelse, men har været undervejs i tre år, hvor der er snakket frem og tilbage og konceptet langsomt er faldet på plads.

- Ligesom vi er en generation yngre, så er stilen nok også blevet mere noget der passer til vores alder end til vores mors, siger Annie Ørgaard Jedorf.

Annonce

Sociale medier på fuld tid

Den massive online-satsning betyder, at tøjbutikken nok er den eneste af sin størrelse med en såkaldt SO-ME-medarbejder på fuld tid, som planlægger og styrer strategien på de sociale medier.

Når det kommer til sortimentet betyder foryngelseskuren, at der er kommet - og fortsat vil komme en række nye mærker på hylderne - og også at der vil være større fokus på kendte mærker.

Udskiftningen er dels sket i forhold til hvad de to søstre selv kan lide, men også i forhold til forespørgsler fra kunderne.

- Vi tager meget gerne mod forslag og inspiration og tjekker det ud, siger hun.

Annonce

Bliver genkendt fra videoer

Selvom Annie og Annisette nogle gange bliver overraskede over, hvor langt de forskellige salgs- og dansevideoer har bragt deres ansigter ud i verden, synes de også det er sjovt, når turister i byen lige pludselig genkender dem fra videoerne.

- Neeej, er det jer? Her har vi da handlet flere gange på nettet, hører vi jævnligt fra kunder, der ikke vidste at den fysiske butik lå her i Bogense. Så selve stemningen holder vi fat i. Vi er stadig lige skøre, griner Annisette Kvisgaard Ørgaard.

Annonce
Ugeavisen Nordfyn

Kålkællingerne mødes til vegetarmad: Savnede inspiration til grønnere madlavning

Annonce
Ugeavisen Nordfyn

Forsinket julegave til nystartet forening: - Med de her penge kan vi købe alt, vi skal bruge

Annonce
Ugeavisen Nordfyn

Svensk fastelavnsbolle megahitter: Sådan bager du semlor selv

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Nordfyn

Vind billetter til landets største feriemesse

Ugeavisen Nordfyn

Foredrag med Overleveren

Ugeavisen Nordfyn

Hvor gammel var Gorm den gamle egentlig?

Ugeavisen Nordfyn

Fællesspisning hver for sig skal give Jullerup-Melby et nyt fyr

Ugeavisen Nordfyn

En DSB-stol og en grankogle i Hobro satte gang i Janes iværksætterdrøm: - Det vigtigste er, man har sin humor og sin optimisme

Ugeavisen Nordfyn

Ny teknik hjælper på ryggen: Fremtidens senge kan skifte hårdhed

Ugeavisen Nordfyn

Anarki i højtiderne: Meny ønsker god påske - skal du have juleslik og en fastelavnsbolle med?

Annonce