Annonce
Ugeavisen Nordfyn

Skål: Otterup-firma står bag nyt spiritusmærke

Fra montørvirksomhed i ventilationsbranchen til sit eget spiritusmærke. Otterup-iværksætter Mark Sejer Andersen breder forretningen ud.  
Mark Sejer Andersen fra Otterup er iværksætter om en hals. Til daglig driver han MS Andersen Montage ApS i ventilationsbranchen, men nu har han også startet sit eget spiritusmærke.
Annonce

Otterup: - For mig handler det mere om at skabe noget nyt og godt, som jeg kan stå inde for. Jeg er ikke selv den store nyder af spiritus, der kan sidde og nørde fine smagsnuancer af en whisky, og jeg har ikke nogen baggrund i branchen, men bruger folk der er kommet med mange års ekspertise, forklarer Mark Sejer Andersen fra Otterup.

Han er manden bag det nye spiritusbrand "Yet another", der vil producere og sælge spiritus til professionelle som barer, hoteller, restauranter, konferencer og festivaler med mere.

- Vi var startet med at sælge spiritus til branchen, men det var andres mærker. Nu kan vi gå ud og sige til kunderne, det her er vores eget. Det har vi lavet, og det kan vi stå 100 procent inde for - både kvalitet og smag - og så er det ikke mindst spændende at prøve en ny branche og se, om man kan komme ind udefra og forandre noget, siger iværksætteren.

Annonce

Noget helt anderledes

For ham startede det hele med ønsket om at prøve noget nyt; lave noget som er helt anderledes. Også i spiritusbranchen.

- Det er med åbne øjne, vi går ind i en hård branche med mange store og meget etablerede spillere. Ved at vælge en anden vinkel og fokusere snævert, fortæller han.

Yet Another er et blandingsprodukt af flere mærker, som vi er med til at sammensætte smagsmæssigt.

Yet another har sit eget tapperi, og de eksperter Mark Sejer Andersen arbejder sammen med, tilsmager selv efter deres egen smag.

Annonce

Fleksibel produktion

Serien består af gin, to typer rom, vodka og whisky, der blandt andet vil levere god kvalitet til drinks.

- En af vores styrker er, at vores produkt ikke er låst. Vi er meget fleksible i forhold til mængder og label, hvor kunderne kan få indflydelse på alt. Sågar smagen, hvis der er nogen, der har specielle ønsker. Det kan være, man har en bestemt aldersgruppe mellem sine kunder, som foretrækker en bestemt smag, fortæller Mark Sejer Andersen.

Det er kombinationen af smag, kvalitet, fleksibilitet og den rigtige prissætning, der får Otterup-iværksætteren til at tro på sin berettigelse i branchen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce