Annoncørbetalt indhold

Gør din og andres arbejdsindsats endnu mere effektiv: Spar tid og ressourcer med digitale løsninger i byggeprojektet

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af bluebeam.com

Når du skal arbejde sammen med flere mennesker om et projekt, så kender du måske til det med, at der kan gå nogle informationer tabt? F.eks. fordi dine dokumenter ikke kan åbnes af de andre, da de mangler et specifikt program til at læse dokumenterne, eller også opstår der måske problemer med at læse andres skrift på papir.


Overvej at arbejde i én samlet digital løsning

Taget ud i en større kontekst er det samme gældende på de rigtig store projekter. Når vi skalerer problemerne op, så begynder det pludselig at have nogle andre og mere dybdegående konsekvenser for arbejdet, der skal eller er blevet udført.


Det kan derfor til hver og en tid være en stor fordel at arbejde i én samlet digital løsning, som ikke kræver andre specialprogrammer til de behov for dokumenthåndtering, udarbejdelse og facilitering, der er krævet. Der findes allerede en lang række forskellige værktøjer, som anvendes i flere forskellige sammenhænge. F.eks. er den gængse dokumenttype en PDF-fil. Den kan alle tilgå, såfremt de har en PDF-reader. Så slipper man for at skulle finde på kreative løsninger, når man får et dokument fra nogle, som har oprettet et pågældende dokument i en filtype, man ikke kan åbne. De fleste kender til PDF’ens egenskaber.

 

Når flere forskellige værktøjer skal inkluderes i samme projekt

PDF’en er som nævnt en velkendt filtype, som langt de fleste kender til. Den næste store udfordring kommer, når man i et projekt har flere forskellige fagprofiler, som arbejder med hver deres fagspecifikke programmer.


Det kan være en udfordring, når en projektdeltager opretter en fil i en filtype, som de andre ikke kan åbne. Det ses typisk hos f.eks. arkitekter, ingeniører, projektledere mv., da de arbejder på hver deres fagområde med hver deres tilgang. Der kan gå enormt meget tid med at få koordineret og korresponderet frem og tilbage, når der er ændringer eller lignende. Tillige kan det være svært at finde hoved og hale i de forskellige filer, når der skal ske en overlevering i en af byggeprojektets mange faser - samtidig med at alle gør alting forskelligt.


Derfor kan det være relevant at kigge ind i, om man kunne finde en digital løsning, hvor alle filtyper er tilgængelige for dem, der bruger løsningen, og som samtidig sikrer, at alle fagprofessioner let og tilgængeligt kan arbejde, som de plejer.


Øg effektiviteten med en cloud-baseret digital løsning

En sådan løsning kan man f.eks. få hos Bluebeam, som blandt andet tilbyder en cloud-baseret digital løsning med digitale værktøjer til byggerier. Hele projekteringsprocessen fra start til slut administreres og tilgås ét sted og kan tilgås af alle, der bruger det, uanset tidspunkt. Det kan være med til at gøre kommunikationen mellem alle parter bedre og mere fleksibel.


Ikke nok med at kommunikationen forbedres, så øges effektiviteten mellem alle parter, da alle filer kan tilgås med det samme, de er lavet eller ændret. På den måde sikres det, at alle de nyeste opdaterede dokumenter er tilgængelige, og der er ikke noget med at sende dokumenter frem og tilbage mellem parter. Det sparer på både tid og ressourcer.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit