Annoncørbetalt indhold

Hvordan driver man en kantine på den bedste måde?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der findes rigtig mange kantiner rundt omkring i Danmark, som dagligt tager imod kunder. Kantiner er især udbredte ved uddannelsessteder, arbejdspladser og på større botilbud, så som plejehjem, efterskoler osv.

Står du, og mangler udstyr til din kantine, kan du besøge Buanco, som specialiserer sig i produkter tiltænkt kantiner.

Annonce

Hvordan er den daglige gang i en kantine?

Det er selvfølgelig forskelligt fra kantine til kantine i, hvordan disse drives. Fælles for dem alle er dog den samme, nemlig det faktum at de alle tjener deres penge i bestemte ’perioder’. Det er blandt andet pauser. På uddannelsesinstitutioner er der mange, som går i kantinen i forbindelse med diverse pauser, men i særdeleshed spisepausen. De tidsrum er vigtige, da det er her, at de tjener størstedelen af deres penge.

Udover det er der mange mindre og hurtige salg, ligesom man kender det fra kiosker og tankstationer.

Kort og godt er den daglige gang præget af disse tidsrum, hvor kunderne kommer i større grupper.

Hvordan kan man gøre kantinedriften hurtigere?

Der findes mange måder, hvorpå du kan gøre kantinedriften hurtigere. Dels kan uddanne dit personale, så de ved præcist, hvad de skal gøre i forskellige situationer. Så undgår man situationer, hvor både ansatte og kunder skal vente unødigt.

Man kan også investere i nyt udstyr, så som kassebetaling og kortløs betaling.

Ny kassebetaling vil gøre driften lettere for de ansatte, men også for kunden. Kunden får muligheder for at følge med på et display, som viser, hvad der bliver skannet ind – på den måde opstår der ikke en situation, hvor kunden føler noget er forkert. I forhold til de ansatte, vil der blive mere papirarbejde, da det hele foregår digitalt. Det betyder samtidig, at man bruger mindre tid på administrationsarbejde.

Kortløs betaling er fremtiden. Vi kender allerede til betalingsformer via kontaktløs, mobilepay og gennem telefonen eller uret. Derfor skal kassebetalingen også imødekomme disse ønsker, da mange kunder betaler ved hjælp af de metoder i 2021.

Det vigtigste argument for at investere i et nyt kassesystem er flowet og hastigheden, som gør oplevelsen bedre for de ansatte, men i højere grad kunderne.

Hvilke fordele er der ved en kontantløs kantine?

1. Hurtig og sikker betaling

Den hurtige betaling er nøglen til succes i en kantine. Jo flere kunder du kan få igennem, desto mere kan du sælge for. Det bliver bundlinjen glad for, når året er omme.

2. Kontaktløs betaling og ingen kontanter

Ved at udfase kontanter kan man komme flere problemer til livs. Blandt andet sorte penge, eller falske pengesedler, hvis dette skulle være aktuelt. Kontantløs og kontaktløs er ligeledes en god ting i henhold til hygiejne. Ved at udfase kontanter og benytte kontaktløs betaling minimerer man sygdom. Alene på en dankortterminal er der mange, som trykker med deres fingre dagligt uden at denne bliver sprittet af. Det kan føre bakterier og sygdom med sig, hvilket ikke er godt – især ikke når man tænker på COVID-19.

Uanset hvordan man driver kantinen, skal man huske at effektivisere de processer, som kan gavne forretningen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.