Annoncørbetalt indhold

Sikre reklamemetoder

PR-Foto Credit

Denne artikel er sponsoreret af axonprofil.dk

En god reklame er gennemtænkt, fængende og fanger folks opmærksomhed. Der er en række krav, som skal være udfyldt for at skabe en god reklame. Det første er, at man skal fange folks opmærksomhed. Formår man ikke at fange opmærksomhedens hos folk er “kampen” allerede tabt. Når man har folks opmærksomhed skal man få dem til at blive interesseret i det, der reklameres for. Her er det især vigtigt at ramme den rigtige målgruppe for det produkt, der skal sælges. Til sidst skal man få folk til at tage handling, altså de skal købe produktet.


Reklame med reklameartikler

Man kan reklamere for sig selv med reklameartikler, hvilket er produkter, som reklamerer for et produkt eller en virksomhed. En reklameartikel kan bestå af mange ting, såsom trøjer eller Kuglepenne med logo. Når folk bruger disse produkter med logo på, vil de automatisk tænke på virksomheden eller produktet, og vil derfor være mere tilbøjelig til at købe herfra, fordi de føler, at de kender det i forvejen.

Dette er det samme som med reklamegaver, som egentligt er det samme som reklameartikler, hvor forskellen er, at reklamegaver gives gratis ud. Det gør de f.eks. når man har købt noget ved virksomheden. Man vil derfor associere dette produkt eller virksomhed med en positiv oplevelse.


God markedsføring med sociale medier

I dag bruges især sociale medier til reklame for mange forskellige ting. På de forskellige medier kan man fange et helt vildt bredt publikum, og også ramme den specifikke alders- eller kønsgruppe, man ønsker. Det er specielt populært at brugere på sociale medier med mange følgere reklamerer for forskellige produkter og virksomheder. Det får deres følgere til at købe produktet, fordi deres form for idol har produktet. Det er især ofte set, at virksomheder, som sælger tøj, får disse influencers til at reklamere med rabatkoder, som frister følgerne til at købe tøj fra lige præcis denne virksomhed.


Reklame gennem avisannoncer

Der er meget snak om hvorvidt reklamer i aviser er ved at blive outdated, eller om det stadigvæk er en effektiv måde at tiltrække kunder til en eventuel virksomhed. Når man reklamere gennem aviser er man mere tilbøjelig til at skabe loyale kunder, fordi det oftest er de samme kunder, som vælger at læse en avis. Man vil nok ramme et ældre publikum, hvilket man skal tage til eftertanke inden man vælger at sætte en reklame i avisen. Med aviser har man også mulighed for at ramme meget lokale målgrupper, når man reklamerer i lokale aviser.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-Foto Credit