Annoncørbetalt indhold

Sover du for lidt eller sover du for dårligt? Læs med her og få vores tips og tricks

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Oplever du at din psyke ikke er, hvad den har været? Eller at dit immunforsvar synes svækket? Eller at du har svært ved at koncentrere dig og huske ? Så skal du læse med i artiklen her, hvor vi giver råd og vejledning til, hvordan du få en god nattesøvn. Hvis du en enkelt nat oplever at sove dårligt eller ikke sover længe nok, så skal du nok få indhentet dette uden at mærke de langvarige konsekvenser. Hvis du derimod ofte vågner og får det forkerte ben ud af sengen, så bør tage det alvorligt og handle aktivt, da du ellers vil mærke svækket psyke, svagt immunforsvar og dårlig hukommelse og andre konsekvenser ved dårlig søvn.

Sengen spiller førsteviolin

Annonce

Alt afhængigt af alder, så tilbringer man megen tid i sengen. Anbefalingerne fra søvneksperter lyder på 6 til 9 timers søvn for voksne mennesker, hvilket selvfølgeligt varierer fra person til person. Alligevel vil man så bruge rundt regnet en tredjedel af sit liv i sengen og derfor er det anbefalelsesværdigt at finde en god seng at sove i. På Sengetid vil du finde et stort udvalg af senge. Det kan være svært at forholde sig til så mange forskellige senge, men mennesker er forskellige og dette betyder også, at der er lige så mange præferencer i forhold til senge, som der er mennesker. Senge er altså ikke one-size-fits-all og derfor kan du forsøge at finde dit “true fit” ved at vurdere dine behov og søvnvaner men også ved at snakke med en sengeekspert.

Sæt en stemning

En god seng vil gøre underværker for din søvn, men den kan ikke nødvendigvis klare det alene. Derfor bør du gøre soveværelset klar til søvn. Rigtig mange eksperter er enige om, at eksponering for lys fra skærme som smartphones, tablets og computere kan gøre det svært at falde i søvn men også udfordrende, at få en god søvn. Derfor er det en god ide at gøre klar til nattesøvnen ved at læse dagens avis eller en god, og ikke alt for spændende, bog inden sengetid og så kan man yderligere sætte en stemning med hyggelig belysning fra natlampen eller søvndyssende duft som eksempelvis lavendel.

Meditation og feng shui

For mange mennesker virker det omstændig og måske endda fjollet at gå op i feng shui eller at meditere. Men når det handler om den så vigtige og essentielle søvn, så er det værd at give forskellige ting og tiltag et forsøg. Meditation kan lægge en ro over dig, som gør det nemmere at sove, hvor nogle mener at soveværelsets indretning og feng shui sikrer dig en bedre nattesøvn.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.