Det er vigtigt at støtte op om sine kunder, derfor har Henrik Søncksen, salgschef i Carlsberg, hjulpet til med at få markiser til Vintapperstrædets torv, så barer, cafeer og restauranter kan have underholdning i strædet i form af musik og optræden hele året uanset vejret.
Charlotte LarsenVintapperstrædes vision er at blive et mini Coventgarden. Og markisen har allerede været flittigt brugt trods lidt corona modvind.
Henrik Søncksen, salgschef Carlsberg, fortæller: - Det vi ønsker med den hjælp er at få folk ind til byen, hvor vores kunder er. Vi ønsker trafik til vores kunder i hele byen, og det gør vi med forskellige tiltag. Nu har vi hjulpet til her i Vintapperstæde, og vi håber, at strædets butikker og barer bliver glade for det, og vi så sammen kan skabe en plads, hvor der er plads til noget mere kultur i byen.
- Vintapperstrædes vision er at blive et mini Coventgarden. Og markisen har allerede været flittigt brugt trods lidt corona modvind. Henover de sidste par måneder har strædets besøgende bl.a kunne opleve sommerdans, opera, jazz og bandet ”En lille pose støj”, siger Charlotte Larsen, formand for Vintapperstrædes gadeforening.
Det har længe stået højt på Vintapperstrædes ønskeseddel, at få overdækket deres torv med markise. Det gør det meget nemmere at bruge torvet til events, så arrangementerne ikke er så vejrfølsomme.
Vintapperstrædes ønske er at blive samlingspunkt for midtbyen med gratis musik oplevelser i alle genrer. Derfor er glæden stor over, at Carlsberg har støttet op omkring projektet, og ydet hjælp til at der kunne indkøbes to store markiser til torvet.
Henrik Søncksen, salgschef i Carlsberg, og Charlotte Larsen, formand for Vintapperstrædes gadeforening glæder sig over markisen, og ser frem til klassik julemusik i samarbejde med Odense Musikkonservatorium i alle jule weekenderne, som næste underholdning i Vintapperstræde.