Maden smagte bedre end OB´s superligaspillere spillede i hjemmekampen onsdag aften mod Lyngby. Kampen var den første efter en længere vinterpause. En kamp, som spillere, træner, ledelse, fans og ikke mindst klubbens sponsorer havde glædet sig til.
Odense Boldklub havde lagt op til den helt store fest, som blev kaldt VIP at home. For i denne corona tid er det stadig ikke tilladt at spille for tilskuere på de danske superliga stadions.
Men i OB forstår man at forkæle sponsorerne, og til kampen mod Lyngby kunne man som sponsor støtte op omkring VIP at home tiltaget.
OB havde indgået et samarbejde med restauratør Thomas Pasfall, som havde sammensat en lækker tre-retters menu til sponsorerne.
Og ude foran Restaurant Pasfall i Brandts Passage stod et team klar til at aflevere mad og vin til sponsorerne. En af dem var Claus Madsen, salgschef i Odense Boldklub.
Thomas Pasfall, restauratørDet var vigtigt for mig, at det skulle være nemt at bringe med hjem og tilberede i eget køkken
- Vi prøver at lave forskellige tiltag til glæde for vores mange sponsorer. Normalt ville vi jo stå ude på Nature Energy Park og trykke hånd med alle vores sponsorer. Men i denne corona tid er intet normalt, så vi forsøger os med andre arrangementer. I dag er det med en take away menu fra Pasfall. Udover mad får de også udleveret en flaske Riesling fra H.J. Hansen. Alt sammen leveret i et genbrugsnet fra Multiline, siger Claus Madsen.
Odense Boldklub oplevede en kæmpe opbakning til dette arrangement. Og man forstår dem da godt, for det var en lækker menu Thomas Pasfall havde tryllet frem i sit køkken.
- Menuen er delt op i tre. Det var vigtigt for mig, at det skulle være nemt at bringe med hjem og tilberede i eget køkken. For ja, maden er vigtig, men kampen er endnu vigtigere for os fans, da vi meget gerne ser OB i toppen af dansk fodbold. Jeg følger selv med, og ser alle de kampe, jeg har tid til på stadion. Men der er kampe, jeg går glip af, fordi jeg står i køkkenet. Men så har vi en iPad kørende med kampen på i baggrunden, siger Thomas Pasfall.
Menuen til kampen mod Lyngby var følgende:
Forret: Spicy Jomfruhummer i tærte, urtesalat med syltede tomater og hummerfløde.
Hovederet: Unghane som Ballotine, risotto ”Pasfall Way” med svampe og marineret grønt
Dessert: Chokolade fragilite, bærkompot og knaser.
Og det hele blev leveret med en tilberednings seddel, så det var nemt at gå til derhjemme.
Sydbank, der er sponsor i OB, bakker altid op om klubbens arrangementer. Banken havde i denne forbindelse lavet en konkurrence blandt medarbejderne, hvor man trak lod om Pasfall menuen for to personer.
- Under corona gør vi mange ting anderledes. Vi trak lod blandt vores medarbejdere, der ønskede at deltage i konkurrencen. Den heldige vinder var vores kantinedame, Lone Voergaard Poulsen, som til dagligt servicerer alle i banken med lækker mad. Nu er det hende, der skal forkæles med mad fra Pasfall. Jeg henter menuen og kører den hjem til hende, sagde Jacob Monin, Filialdirektør i Sydbank Odense.
Orloff Firmatøj er også sponsor i OB. Her var det Stine Aamand, key acount manager, som afhentede et par menuer.
- Jeg må jo godt nok indrømme, at det er noget sjovere at være til fodbold på Nature Energy Park. Jeg savner netværket derude i forbindelse med kampene, men når det nu ikke kan være anderledes, så er det nu også meget fedt at kunne afhente lækker mad fra Thomas Pasfall, sagde Stine, da hun afhentede mad og vin.
Lyngby vandt kampen over OB med 1-0.