Annonce
Ugeavisen Ringkøbing

Jack & Jones med ny kombination af lokal handel og nethandel

Indehaveren af Jack & Jones-butikken Lars Buhl har installeret en storskærm, hvor der er direkte adgang til mange flere varer, end han har i butikken. Foto: Johan Gadegaard
Ny teknologi giver kunderne i Ringkøbing mulighed for at købe samtlige 3000 Jack & Jones-modeller lige midt på Torvegade.
Annonce

Ringkøbing: Det er det store samtaleemne for tiden: Køber du julegaver i de lokale butikker, eller shopper du på internettet? Hos Jack & Jones i Ringkøbing kan du gøre begge dele.

Når et tøjmærke har mere end 3000 modeller, er det begrænset, hvor stort et udvalg man kan vise i en butik på 160 kvadratmeter.

Derfor køber mange deres nye tøj på internettet, mens andre må gå fra en butik med uforrettet sag, fordi lige præcis dén bluse, de havde udset sig, ikke var i butikken.

Det er der nu ændret på hos Jack & Jones. Her er der nemlig kommet en stor touchskærm lige inden for døren.

Herfra kan man se alle 3000 modeller, bestille på skærmen, betale i butikken og to dage senere få leveret det nye tøj hjemme i postkassen.

- Vi vil gerne give kunderne den ekstra oplevelse i butikken, siger indehaver Lars Buhl om det nye teknologiske indkøb.

- Vi kan stadig servicere og hjælpe kunderne – også her ved skærmen. Finder de for eksempel noget nyt på skærmen, kan vi finde en model her i butikken, så de kan mærke kvaliteten, inden de bestiller. På den måde tager vi den kendte vejledning, man kender fra butikken, med over på nethandlen.


Vi kan stadig servicere og hjælpe kunderne – også her ved skærmen. Finder de for eksempel noget nyt på skærmen, kan vi finde en model her i butikken, så de kan mærke kvaliteten, inden de bestiller.

Lars Buhl, indehaver af Jack & Jones-butik


Annonce

Junior og plussize

Med de helt nye varehylder får kunderne i Torvegade mange nye muligheder. Nu bliver der også adgang til junior-kollektionen i størrelse 128-176, ligesom der også nu er mulighed for at købe plus-size herretøj, der går til 6XL.

- De kollektioner har jeg aldrig haft i butikken, så det er noget helt nyt, siger Lars Buhl.

Med den nye storskærm vil kunden have 3000 varenumre at vælge imellem. Foto: Johan Gadegaard

Og som det lød indledningsvist, så er touchskærmen en kombination af nethandel og lokal handel.

Når man har bestilt varerne på skærmen, går man nemlig op til det fysiske kasseapparat og betaler. På den måde får kunden internettets 3000 valgmuligheder, samtidig med at man støtter det lokale handelsliv.

- Kunderne har allerede taget rigtig godt imod de nye muligheder. Jeg lever af at give god service og vil gerne følge med udviklingen. Det kan jeg på denne måde, siger Lars Buhl, der som altid glæder sig til igen at kunne sige Guten Tag til turisterne:

- Jeg har mange kunder fra Hamborg, der kommer her for at handle. De kan bedre lide butikken her end den i Hamborg. Nu kan de komme her, bestille og nå at få det leveret, inden deres ferie er slut, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce