Annonce
Ugeavisen Struer

Chatrobot skal vejlede om kørekort, flytning, pas og lægeskift

Chatrobotten MUNI findes i nederste højre hjørne på www.struer.dk, som det er illustreret her. Illustration: Struer Kommune
På www.struer.dk kan du nu møde chatrobotten MUNI, der besvarer borgernes spørgsmål om kørekort, flytning, pas og lægeskift. Robotten bliver klogere i takt med, at den bruges.
Annonce

Struer: En virtuel medarbejder, der har fået kontor på www.struer.dk, er blevet ansat af Struer Kommune.

Chatrobotten, MUNI, kan vejlede borgerne i spørgsmål, der relaterer sig til kørekort, flytning, pas og lægeskift, og er udviklet i et samarbejde mellem 43 kommuner og Den Digitale Hotline.

Det oplyser Struer Kommune i en pressemeddelelse.


På den måde får vi koblet det bedste fra den digitale verden med et egentligt menneske, når det behøves for at kunne levere den bedste service til borgerne.

Chalotte Nedergaard Nielsen, afdelingsleder


Robotten, der stadig er under udvikling, vil løbende blive klogere på de kommunale områder, og på den måde vil den over tid kunne svare på flere af de spørgsmål, der stilles.

- I Struer Kommune er vi glade for MUNI, der i de tilfælde, hvor den ikke kan give et afklarende svar, kan anmode om et opkald til borgeren fra en kommunal medarbejder med indsigt på det enkelte område, siger afdelingsleder i Struer Kommunes Borgerservice, Chalotte Nedergaard Nielsen.

- På den måde får vi koblet det bedste fra den digitale verden med et egentligt menneske, når det behøves for at kunne levere den bedste service til borgerne, fortsætter hun.

I de tilfælde, hvor MUNI ikke kan svare på borgerens spørgsmål, er der mulighed for at få et opkald fra Den Digitale Hotline, der har telefontid fra mandag til torsdag klokken otte til 20, fredag klokken otte til 16 og søndag klokken 16 til 20.

Samarbejdet om udviklingen af MUNI er det største samarbejdsprojekt om chatrobotter i Danmark.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Struer

Oline ryster posen

Annonce