Annonce
Ugeavisen Struer

Jysk gør brug af sociale medier for at sælge ud

I Jysk gør de lige nu brug af de sociale medier for at få ryddet ud i butikken, så der er plads til nye varer. OBS: Billedet er taget, før corona kom til Danmark. Arkivfoto
Medarbejderne i Jysk i Struer har taget deres egne Facebookprofiler i brug i et forsøg på at komme af med udgåede varer, så der kan komme plads til nye i en ekstraordinær coronatid
Annonce

Struer: Normalt ville landets Jysk-butikker - inklusive den på Vestervold i Struer - have kunder, der var ude efter et godt tilbud på udgåede varer og gode tilbud. Det er nemlig i januar og februar, at Jysk plejer at have sæsonskift, hvor vintervarerne skiftes ud med havemøbler og andre sommerartikler.

Men det har i år voldt problemer for butikken i Struer, der ligesom mange andre detailbutikker har været lukket siden december.

- Vi skal have implementeret noget nær en halv butik ekstra både indenfor og udenfor med de nye varer, og da vi er en ekstraordinær smal butik, er vi lidt pressede på pladsen, forklarer souschef i Jysk, Arnold Nielsen.

Derfor har medarbejderne fået lov til via deres private facebookprofiler at sprede budskabet om billige udstillingsmodeller til salg, hvor man i opslagene også kan se billeder af de ledige modeller. Er man interesseret, kan man ringe ned til Jysk, få en aftale om at møde op, få sin vare, betale med MobilePay og smutte igen. Med mundbind, selvfølgelig.


Vi skal have implementeret noget nær en halv butik ekstra både indenfor og udenfor med de nye varer, og da vi er en ekstraordinær smal butik er vi lidt pressede på pladsen

Arnold Nielsen, souschef i Jysk


- Der er ikke mulighed for at komme ind i butikken og kigge sig omkring, for vi overholder naturligvis regeringens retningslinjer for corona, siger Arnold Nielsen.

Annonce

Ekstraordinær situation

Det er ellers sjældent, at man på den måde ser annonceringer direkte fra Jysk-butikken i Struer på Facebook, for der er kun én facebookside for Jysk i Danmark, og den er styret fra hovedsædet og er generel for alle butikker. Men på grund af den særlige situation har blandt andet butikken i Struer fået lov fra centralsiden at hente lidt ekstra salg ind på denne måde.

- Det er et lidt specielt år det her. Det, tror jeg, mange kan nikke genkendende til. Så det er ekstraordinært, at vi har fået lov af ledelsen at gøre det på den her måde. Og det er dejligt, så vi kan få plads til alle de nye varer, siger Arnold Nielsen.

Han slutter af med at fortælle, at Facebook-opslagene har resulteret i flere salg, og at konceptet fortsætter, indtil der ikke er flere varer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce