Annonce
Ugeavisen Svendborg

Input skal gøre Best of Svendborg endnu bedre

Konferencier Jakob Bjerrregard dirigerer publikum til dette års awardshow. Arkivfoto: Katrine Becher Damkjær
Den anden udgave af Best of Svendborg blev en succes, men står det til Mogens Balle, salgschef på Ugeavisen Svendborg, kan det gøres endnu bedre. Derfor har han i en spørgeundersøgelse efterlyst gode råd og ideer hos de gæster, som var med til årets Awardshow
Annonce

Svendborg: Med 5000 indstillinger, knap 35.000 stemmer på de nominerede, stor opbakning fra byens detailhandel, spisesteder og kulturliv samt en livlig snak i byen blev årets udgave af Best of Svendborg en stor succes. Det mener i hvert fald Mogens Balle, salgschef på Ugeavisen Svendborg og den ansvarlige for Best of Svendborg, som i 2019 blev lanceret for anden gang.

- Hertil kommer en enestående opbakning fra syv af byens største virksomheder, som med et partnerskab har været med til økonomisk at støtte Best of Svendborg og dermed sikrer, at det overhovedet har været muligt at lave kampagnen. Uden disse virksomheders støtte var der ingen Best og Svendborg og dermed ikke det store og positive fokus på byens detailhandel og bevarelsen af midtbyen som et aktivt, levende og samlende sted for hele Svendborg, siger Mogens Balle.

Han understreger, at Best of Svendborg netop er sat i søen for i konkurrencen med nethandlen at få flere til at handle lokalt og derved bevare både liv, omsætning og arbejdspladser på Sydfyn.

- Tanken om en midtby med mange tomme butikslokaler er næsten ikke til at bære, og derfor må alle gode kræfter sættes ind for at bevare så mange butikker i vores unikke by som overhovedet muligt - og gerne være med til at skabe grobund og lyst til nye, siger Mogens Balle.

- Højt på min ønskeliste er at skaffe flere pladser til awardshowet, så også vores læsere får mulighed for at overvære showet. Mange efterspurgte billetter, og det ærgrer mig, at vi ikke kunne tilgodese ønskerne - jeg håber, at det bliver anderledes næste år.

Mogens Balle, salgschef

Annonce

Permission

Årers kampagne sluttede med det store Awardshow på Hotel Svendborg lørdag den 16. november, og allerede et par dage efter var Mogens Balle klar til at se frem mod Best of Svendborg 2020.

- For at få nye input, ris og ros samt gode ideer sendte vi et spørgeskema ud til de gæster, som var med til awardshowet - og vi har nu fået svarene retur. Overordnet set er de fleste glade for Best of Svendborg, og vi roses for vores initiativ, men at der selvfølgelig også er ting, vi kan gøre bedre. Det handler bl.a. om længden på selve showet, valget af musik og for lidt pladser, men også om afstemningen og specielt det faktum, at vi bad om permission som et krav for at få lov til at stemme, siger Mogens Balle.

Permission handler om, at man - for at få lov til at stemme - skal krydse et felt af, hvor der gives Jysk Fynske Medier, som Ugeavisen Svendborg er en del af, tilladelse til på mail at sende gode tilbud fra koncernens Fordelsklub. Det er f.eks. tilbud på rejser, weekendophold, foredrag og koncerter.

Salgschefen er nu ved at evaluere årets forløb og analysere de mange besvarelser samt nye ideer, og Mogens Balle vil bruge de næste par måneder til at overveje, hvordan Best of Svendborg i 2020 skal gribes an.

- Højt på min ønskeliste er at skaffe flere pladser til awardshowet, så også vores læsere får mulighed for at overvære showet. Mange efterspurgte billetter, og det ærgrer mig, at vi ikke kunne tilgodese ønskerne - jeg håber, at det bliver anderledes næste år, slutter Mogens Balle.

Seks skarpe om Best of Svendborg

Mogens Balle har i artiklen fortalt om sine ideer og tanker bag Best of Svendborg, men her er lige seks skarpe fra hoften:

1) I år var pladsen trang. Hvert et sæde var fyldt, og der var ikke plads til de af Ugeavisen Svendborgs læsere, som ønskede at købe billet, hvorfor ikke? Bliver det bedre til næste år?

Ja, det kan jeg vist godt garantere. Det første år solgte vi 100 billetter til vores læsere, men havde i år simpelthen ikke plads, fordi der var 50 procent flere kategorier og fem nominerede i hver mod fire i 2018 - derfor brugte vi alle pladserne på hotellet til de nominerede. Vi havde ikke engang plads til vores jury, så det skal vi helt sikker have lavet om på til næste år.

2) Sådan en stor opsat event kræver mange kræfter. Nu har det kørt i to år. Skal det fortsætte i mange år endnu og skal det være en årlig begivenhed?

Vi har på Ugeavisen Svendborg brugt rigtig mange timer på Best of Svendborg, og som svar på dit spørgsmål vil jeg sige, at jeg håber, at det vil kunne udvikles i en lang årrække fremad. I Århus har de passeret 10 år, og det har aldrig været mere populært end nu. Og ja, efter min mening skal det være en årlig begivenhed, hvor alle byens aktører samles til en event, som alle kan være fælles om. Efter to år med Best of Svendborg, taler man i byen om, at vi endelig er lykkedes med at lave en event, der samler byen og som tager udgangspunkt i det, der optager mange: at bevare en aktiv og livlig bymidte.

3) Første år var der ni kategorier, i år 13 kategorier. Vil der så være 20 kategorier til næste år?

Nej, 20 kommer der nok ikke, men jeg tror og håber på, at det bliver en levende proces med at finde de kategorier, der giver mening i en by som Svendborg. Vi bør med sammensætningen af kategorier formå at tilgodese enhver form for gruppering, således at alle byens udsnit af brancher er repræsenteret

4) Til sidst i awardshowet var der lidt uro på de bagerste pladser. Var showet blevet lidt for langt?

Ja, det gjorde lidt ondt at se at nogle valgte at gå, inden showet var færdigt. Vi forsøger i planlægningen at tilrettelægge det hele så der forbliver spænding til det sidste, men jeg må også erkende at vores sidste musikalske indslag ikke blev det, vi havde regnet med og håbet på. Men jeg vil gerne her opfordre folk til at have respekt for ens gode kollegaer og blive i lokalet og se showet til ende, selvom ens egen kategori er overstået. Det mener jeg godt, jeg kan forvente af vores gæster. Vi havde jo i år udviklet et afterparty efter awardshowet, så derfor kunne vi nok godt have undværet det sidste musikalske indslag.

5) Under afstemningerne skulle man vinge af for informationer efterfølgende fra JFM. Det var der nogle der var trætte af. Hvorfor gjorde I det?

Det er blevet besluttet fra højeste sted, at når vi laver disse afstemninger, skal det foregå på den måde. Vi lever jo af at have tæt kontakt med mennesker og virksomheder, og det her er jo vores måde at udvikle vores muligheder for at fortælle om de forretninger, vi har og lever af. De mails, man efterfølgende modtager, er i alt sin enkelthed en masse gode tilbud på rejser, koncerter, foredrag, madoplevelser og meget andet.

6) Selve afstemningsformen, skal den blive bedre? Læserne skal igennem to afstemningsformer, inden vinderne var fundet. Er det ikke lidt bøvlet?

Tja, det ved jeg ikke, det er sådan, man gør alle andre steder. Men vi går i tænkeboks inden længe og forsøger at udtænke en ny form for afstemning. Vi vil jo gerne have at Best of Svendborg kører så professionelt som over hovedet muligt og det er også vigtigt for os, at det er læserne, altså forretningernes kunder, der bestemmer og ikke os.

Og et ekstra spørgsmål:

Har vi noget ekstraordinært at vente os til Best of Svendborg 2020?

Jeg kan garantere alle, at vi igen til næste år kommer til at få en wow-oplevelse. Vi har allerede mange tanker om nye tiltag, og vi stræber efter, at man hvert eneste år går hjem fra showet med en oplevelse af en fed oplevelse, som gæsterne ikke lige havde set komme.

Salgschef Mogens Balle byder velkommen til Best of Svendborgs Awardshow den 16. november på Hotel Svendborg - nu ser han frem mod 2020-udgaven. Arkivfoto: Katrine Becher Damkjær
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Ugeavisen Svendborg

Gudstjenester

Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Svendborg

Gudstjenester

Annonce