Annonce
Ugeavisen Svendborg

Svane Køkkenet i Svendborg: Digitale møder hitter i køkkenbranchen

Jesper Tukjær og Claus Larsen står bag Svane Køkkenet i Svendborg. Arkivfoto: Michael Thorbjørnsen
Forbrugerne er blevet digitalt modne, de er mere velforberedte til det virtuelle køkkenmøde nu end tidligere, men de savner den fysiske oplevelse af farver og materialer.
Annonce

Svendborg: Corona-krisen har lært os at søge mere på internettet, og forbrugerne er mere velforberedte omkring deres ønsker til et nyt køkken, når de første gang møder køkkenkonsulenten digitalt. Der er dog et stort men, for forbrugerne savner den fysiske oplevelse i butikkerne.

På landsplan oplever Svane Køkkenet omtrent en fordobling i antallet af digitale møder, som bookes i kædens 28 danske butikker.

Køkkenbutikken i Svendborg, der som alle andre detailbutikker er lukket under de nuværende restriktioner, har normalt stort rykind i januar og februar. Foråret er højsæson for ombygninger og nybyggerier og dermed køkkenkøb. Butikken har imidlertid næsten lige så mange møder som normalt – blot digitalt:

- Under corona-krisen er forbrugerne blevet så meget mere digitale, at vi under den aktuelle nedlukning får mange flere digitale mødebookninger end normalt, fortæller Jesper Tukjær, medindehaver af Svane Køkkenet Svendborg, i en pressemeddelelse.

Annonce

Virtuel mix og match

Tendensen har længe været, at køkkenkøbet starter på nettet, og den forstærkes markant under corona-lukninger. Forbrugerne bruger mere tid hjemme på at blive klogere på udtryk, farver og stemninger.

Svane Køkkenet ser også flere søgninger via Google og andre søgemaskiner samt kædens eget website. Kunderne er derfor mere velforberedte og bevidste om de valg, som skal træffes omkring indretningen af nyt køkken eller bad.

De digitale forbrugere benytter i stor udstrækning også muligheden for selv at lege med at kombinere serier, farver og materialer i den digitale facilitet ”Mix og Match”.

- Men, uanset hvor meget forbrugerne har researchet på nettet, og hvor meget bedre vi alle er blevet til at håndtere virtuelle møder, så mangler de stadig det vigtigste før den endelige beslutning. Nemlig den fysiske oplevelse i butikken af hele indretningsløsninger og især savner de muligheden for at kunne føle og fornemme materialernes taktile overflade, farvernes spil og stemninger, siger Jesper Tukjær.

For at imødekomme kundernes ønsker om at kunne se og mærke farver og materialer tilbyder Svane Køkkenet i Svendborg at komme hjem til dem med udvalgte materialer, så de kan få den fysiske fornemmelse. Det sker naturligvis under hensyntagen til corona-forholdsregler.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce