Annonce
Ugeavisen Vejle

Børnenes Verden er nu blevet til Second-love

Børnenes Verden på Søndermarken i Vejle har fået nyt navn. Nu hedder butikken Second-love. Foto: Christina Møgelvang Mosegaard
Christina Lis Skov, der står bag Søndermarkens genbrugs- og kommissionsforretning, udvider butikkens sortiment, og det har resulteret i blandt andet et nyt navn.

Vejle: - Jeg har virkelig haft god tid til at tænke alt igennem, få nye idéer, og videreudvikle konceptet bag min butik under coronanedlukningen, lyder det fra Christina Lis Skov, der står bag Nørremarkens 750 kvadratmeter store genbrugs- og kommissionsforretning, som indtil for nyligt bar navnet “Børnenes Verden”.

Men “Børnenes Verden” har nu veget pladsen til fordel for stedets nye navn. Nemlig “Second-love”, og det er et af de nye tiltag, som Christina Lis Skov har gjort, som en del af den videreudvikling hun er gået i gang med i butikken.

- Jeg syntes ikke længere, at “Børnenes Verden” dækkede nok over, at vi nu også er begyndt at have stande med dametøj, plus at vi, som noget helt nyt, netop har åbnet op for vores afdeling med lækkert boliginteriør, forklarer butiksindehaveren.

Lige nu rummer stedet intet mindre end 50 dametøjsstande, 23 boligstande og 140 børnestande. Og derfor handler det nu både om at tiltrække mødre, børn og alle der er interesserede i boligindretning med secondhandvarer af høj kvalitet.

- Jeg synes navnet “Second-love” så fint danner rammen om butikken, for det handler jo om, at man hos os kan finde kærligheden til et produkt - på ny, og samtidig udelukker det ikke noget, men i stedet favner, at der er noget til både damer, børn og bolig under ét tag, fortæller Christina Lis Skov.

Annonce

En nyansættelse

En anden nyhed, som Christina Lis Skov er glad for at kunne afsløre er, at hun netop har ansat Vejle-pigen Ninett Wille. Og én af grundene hertil er, at Ninett Wille ikke alene er uddannet pædagog og også har arbejdet med børnetøj, men hun er også fyldt med gode idéer og er god for Christina Lis Skov at sparre med.

Ninett Wille (siddende i indkøbskurven) er netop blevet ansat hos Second-love. Og udover at være en fast del af butikken, fungerer hun også som en god sparringspartner til indehaver Christina Lis Skov. Foto: Christina Møgelvang Mosegaard

- Jeg har altid haft et iværksætterhjerte, og har gode erfaringer på det område, og så brænder jeg virkelig for idéudvikling i det hele taget, fortæller Ninett Wille, der har sagt sit job op i en lokal vuggestue, for at kunne blive en del af “Second-love”.

Som noget helt nyt, rummer butikken nu også trendy second-hand boliginteriør.  Foto: Christina Møgelvang Mosegaard

Og Christina Lis Skov tilføjer:

- Det er vigtigt for mig, at vi får vores koncept endnu mere ud over stepperne, og nu er vi godt på vej. Og at Ninett Wille nu er her, betyder samtidig, at jeg kan blive ved med også at tænke i de større linjer, og at hun kan være med til både at styre butikken og komme med input.

Annonce

Lækkerhed og samlingspunkt

- Min idé er jo simpelthen at kunne skabe et multihus, hvor man kan købe og sælge alt til damer, børn og bolig under ét og samme tag. I en travl hverdag, som mange familier lever i, kan vi også godt lide, at vi kan klare mange indkøb ét og samme sted. Og samtidig handler det jo om bæredygtighed og at skåne miljøet. Så det hele giver bare så god mening, siger Christina Lis Skov.


Min idé er jo simpelthen at kunne skabe et multihus, hvor man kan købe og sælge alt til damer, børn og bolig under ét og samme tag

Christina Lis Skov


Oprindeligt var det meningen, at Børnenes Verden skulle være et rent børneunivers. Nu er konceptet udvidet med dametøj og boliginteriør - og derfor blandt andet det nye navn til butikken: Second-love.  Foto: Christina Møgelvang Mosegaard

Udover, at man i “Second-love” samler det hele ét sted og at det handler om at genbruge, har Christina Lis Skov endnu et budskab, som hun gerne vil bringe ud:

- Genbrug er ofte forbundet med noget ”gammelt”, og det vil jeg gerne gøre op med. Derfor har jeg med “Second-love” forsøgt at skabe et lækkert univers, hvor produkterne, som i andre butikker, er skarpt opdelt i kategorier. For mig giver det en lækkerhed og et godt overblik, og det håber jeg også det gør for kunderne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Vejle

Rock i Byparken: Her er navnene

Annonce