Annonce
Ugeavisen Vejle

Kunder udtrykker tilfredshed med Vejle Spildevand

Overløb til blandt andet Vejle Fjord er reduceret med 40-50.000 kuikmeter hvert år. PR-foto
Ny kundeundersøgelse viser, at vi er tilfredse med forsyningsselskabet, men på ét punkt er det gået den forkerte vej. Spørgsmålet handler om, hvor vidt Vejle Spildevand medvirker til, at der er i tilstrækkeligt grad er rent vand i Vejle Fjord.
Annonce

Vejle: Vejle Spildevand har bedt kunderne vurdere forsyningsselskabets kerneydelser og kundeservice på en skala fra et til fem. Resultaterne viser, at kunderne fortsat er meget tilfredse med afledningen og rensningen af deres spildevand.

I 2014 gennemførte Vejle Spildevand en lignende undersøgelse - med de samme spørgsmål, så det er muligt at sammenligne tallene.

Forsyningsselskabet kan konstatere en lille stigning i den generelle tilfredshed.

Men der er tilbagegang på ét spørgsmål, og det er udsagnet om, at Vejle Spildevand medvirker til, at der er i tilstrækkeligt grad er rent vand i Vejle Fjord. I 2014 angav kunderne scoren på 4,18 ud af fem mulige. I den seneste undersøgelse er tallet 4,0.

Annonce

Overløb reduceret

Chef for kundeservice og økonomi, Louisa Bode, vurderer, at tallet blandt andet kan forklares med den store debat om overløb fra kloaksystemet i Danmark, der var i foråret.

Kraftige regnmængder, flere skybrud og generelt stigende vandmængder sætter kloaksystemerne under et stadigt stigende pres, og det kan resultere i flere overløb. Siden Vejle Spildevands start i 2010 har selskabet arbejdet permanent med at modernisere kloakkerne i Vejle Kommune.

- Siden 2010 har vi været i gang med et omfattende arbejde med at omlægge infrastrukturen for hele kloaksystemet i Vejle Kommune. Effekten ses ved, at vi siden da har reduceret vores overløb med omkring 40-50.000 kubikmeter i gennemsnit hvert år, siger Louisa Bode i en pressemeddelelse.

Annonce

Lugtgener

I den nye undersøgelse kommenterer flere kunder også på lugtgener fra renseanlægget på Toldbodvej i Vejle.

I 2021 er der planlagt flere projekter, der skal minimere lugten fra renseanlægget på Toldbodvej i Vejl. PR-foto

Ifølge Louisa Bode arbejder selskabet løbende med projekter, der skal minimere lugtgenerne.

I 2021 er det blandt andet planlagt at etablere en overdækning af en slamlagertank. Udover at overdækningen minimerer lugtgenerne, vil den også kunne hindre udslip af drivhusgasser.

Kundeundersøgelsen

Kundetilfredsheden er steget til 4,02 point, hvor 5 er det maksimale. I 2014 lå tallet på 3,87.

569 kunder har svaret.

Kundeanalysen er lavet i samarbejde med analyseinstituttet Interresearch.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce