Annonce
Ugeavisen Vejle

Kvickly i Vejle har øremærket 100.000 kroner: Pengene går til selvstændige erhvervsdrivende i Bryggen og på gågaden

Varehuschef Thomas Bæk, Kvickly Vejle i Bryggen, er nu klar med den økonomiske håndsrækning på 100.000 kroner til de små, selvstændige forretningsdrivende i Vejle. Foto: Flemming Larsen
Varehuset Kvickly Vejle i Bryggen sætter turbo på handlen hos Vejles små, selvstændige erhvervsdrivende med gavekort til en værdi af 100.000 kroner.

Vejle: Kvickly har under corona pandemien haft et større salg af nonfood -  der er en betegnelse for varer, som ikke er beregnet til at spise eller drikke - end normalt. Det har, som tidligere omtalt her i avisen, fået Kvickly Vejle i Bryggen til at øremærke 100.000 kroner til små forretningsdrivende i Vejle. Og ifølge varehuschef Thomas Bæk er pengene nu fordelt.

- Vi har besluttet en fordelingsnøgle på 20.000 kroner, 50.000 kroner og 30.000 kroner, fortæller Thomas Bæk.

De 20.000 kroner går til otte selvstændige erhvervsdrivende i Bryggen, nemlig Det Grønne Køkken, Sct. Mathias, Skoringen, Carmas Closet, Care Wellness, OneRepair, Subway og Nails Gallery.

Annonce

- De små, selvstændige erhvervsdrivende her i Bryggen udlodder gavekort på behandlinger, tøj, reparationer og mad, som vi så i sidste ende betaler, siger Thomas Bæk.

Han nævner i den forbindelse, at man som kunde i Bryggen skal skrive sit navn og adresse på bagsiden af en kassebon og afleverede denne i postkassen ved kiosken i Kvickly, hvorefter man er med i lodtrækningen om gavekort til en værdi af 20.000 til de otte specialforretninger.

Samarbejde med City Vejle

Varehuschefen fortæller videre, at det største beløb, 50.000 kroner, bruges i samarbejde med City Vejle, og at pengene også her lander lokalt, nemlig hos de forretningsdrivende på gågaden.

- Det er her vores håb, at dem, der vinder gavekortene, vil bruge dem på byens spisesteder og hos de små selvstændige erhvervsdrivende på gågaden i Vejle, siger Thomas Bæk.

Rundt om gavekortene

Ideen til uddelingen af gavekort  kom i stand via et samarbejde med markedsføringsuddannelsen på UCL.

Da underviser Hans Lottrup hørte om Kvicklys tanker, gav han sine studerende en opgave, hvor de skulle komme med idéer til aktiviteter og hvordan pengene kunne bruges.

Det blev til til seks opgaver på hver ti A4 sider, som blev overrakt til Thomas Bæk, varehuschef i Kvickly Vejle i Bryggen.

Det vækker glæde hos Andreas Kiis Antonsen, citychef hos City Vejle.

- Vi vil gerne have mere ud af gavekortene end blot værdien. Gavekortene er med til at markedsføre Vejle og betyder, at vinderne kommer tilbage en anden gang.

- Det kunne være til eksempel vis Back To Life - By Night førstkommende fredag, det kunne så være med til gøre arrangementet til den hyggeligste aften i byens lange Vejle by Night-historie, siger Andreas Antonsen.

Annonce

Værdichecks

Endelig bliver de sidste 30.000 kroner fyret af hos "Værdicheck".

Værdicheckhæftet er designet som et traditionelt checkhæfte, og indeholder værdichecks, som kan benyttes i blandt andet de butikker som har valgt at tilslutte sig kampagnen, som et alternativ til traditionel markedsføring.

Hæfterne distribueres direkte fra de deltagende forretninger til den enkelte forbruger. Hæfterne er ikke personlige og derfor kan blot et enkelt hæfte skabe mange glade kunder.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur

Irmas brevkasse: Datter vil ikke spise

Annonce