Annonce
Ugeavisen Vejle

Sur smiley og bøde på 15.000 kroner: Der var ikke ordentligt rent

Siden Pernille Jul Nielsen fik en sur smiley, er der kommet styr på rengøringen.
- Selv om vi er hårdt pressede på grund af corona-pandemien, må det aldrig blive en undskyldning for manglende rengøring, erkender Pernille Jul Nielsen, indehaver af "Din Madpartner - Mad med personlighed".
Annonce

Børkop: "Din Madpartner - Mad med personlighed" har fået en sur smiley og en bøde på 15.000 kroner. Det fremgår af den seneste kontrolrapport, som Fødevarestyrelsen har udarbejdet efter et besøg hos cateringfirmaet på Fredericiavej 441 i Børkop.

Besøget fandt sted 13. november, og af kontrolrapporten fremgår det blandt andet, at der var skimmellignende vækst på undersider, hjørner og kanter på hyldesystemet i et færdigvarekølerum ved det varme køkken.

Videre hedder det, at der i et kølerum ved det kolde køkken stod en stikvogn med plader med  skimmellignende vækst på alle overflader.

Annonce

Tager ansvar

Pernille Jul Nielsen, indehaver af "Din Madpartner - Mad med personlighed", erkender, at ansvaret for den manglende rengøring er hendes.

- I dagligdagen er rengøring et fælles ansvar. Et ansvar, der er fordelt over konkrete opgaver, og som varetages i fællesskab af personalet i både kold- og varm-afdelingen.

- Vi har ikke levet op til de retningslinjer, der er foreskrevet fra Fødevarestyrelsens side, men selv om vi er hårdt pressede på grund af corona-pandemien, må det aldrig blive en undskyldning for manglende rengøring. Og jeg kunne da godt vælge at fyre de ansvarlige i min stab, men ansvaret er i sidste ende ene og alene mit, siger Pernille Jul Nielsen.

Som en konsekvens af den første sure smiley i firmaets fem leveår, har ejeren straks taget hånd om problemet.

- Vores hyldesystemer er udskiftet, således at hver hylde kan vippes af og komme direkte i opvaskemaskinen. Vi benytter ikke længere stikvogne til opbevaring, men udelukkende de nye hyldesystemer. Konkret betyder det, at alle stikvogne, der ikke kan gå direkte i ovnene, er blevet kasseret, og endelig har vi øget rengøringsfrekvenserne i både vores kold- og varm-afdeling - som nu suppleres af en underskrift fra medarbejderne efter, at hver rengøringsopgave er udført, siger Pernille Jul Nielsen, der fortsat ærgrer sig, da det er hendes første sure smiley i de 13 år, hun har været i restaurationsbranchen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce