Annonce
Ugeavisen Vejle

The New køber endnu et tøj-brand

- Skal vi sikre en fortsat vækst, som den vi indtil nu har oplevet, er vi nødt til at udvide vores sortiment, siger Chris Petersen, direktør hos The New. Privatfoto

Det vejlensiske tøjfirma The New i Vejle Nord har overtaget tøj-brandet Cost:Bart. Har tidligere købt sportsbrandet Pure Lime

Annonce

Vejle: Tøjfirmaet The New på Løversysselsvej 3C i Vejle Nord har overtaget endnu et tøj-brand. Vejle-firmaet købte sidste år sportsbrandet Pure Lime, og denne gang er der tale om brandet Cost:bart.

Det nyeste brand henvender sig til piger og drenge i alderen fra otte til 18 år.

Børnemodebrandet The New har siden 2016 solgt børnetøj inspireret af voksenmode.

- Siden etableringen tilbage i 2016 har vi fået fat i godt 400 kunder, både i og uden for Europa. Og skal vi sikre en fortsat vækst, som den vi indtil nu har oplevet, er vi nødt til at udvide vores sortiment, siger Chris Petersen, direktør hos The New.

Annonce

Vækst giver styrke

Ifølge Chris Petersen har man gennem længere tid været på udkig efter brands, der kunne passe ind i virksomhedens øvrige brands.

- Så da muligheden opstod for at vi kunne overtage Cost:bart slog vi til. Cost:bart har fat i en spændende målgruppe og med overtagelsen håber vi at kunne udvide brandets potentiale og styrke både Cost:bart og The New, forklarer Chris Petersen.

Cost:bart fortsætter i samme navn og med samme dna.

- Med købet af de seneste brands, har vi fået en fleksibel og nyskabende tilgang til drift og ser muligheder i synergien mellem The New og Cost:bart. Vi har en tro på, at vi kan tilføre branchen noget nyt og fremsigtet og Cost:bart er måske ikke det sidste tøjmærke, vi overtager, siger Chris Petersen.

I foråret købte ejerne bag The New sportsbrandet Pure Line for at får større kendskab til både kvaliteter og produktionen af sportstøj.

Det har udviklet sig til brandet The New Pure.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce