Annonce
Ugeavisen Vejle

Vejle-børn lærte at bruge solcreme

I Vejle deltog Ødsted Jerlev Børnehus, Valhalla, Børnehuset Paddehatten, Troldebakken, Kernehuset, Galaksen, Gaardhaven og Bommerhaven i kampagnen for de tre solråd. PR-foto
794 små vejlensere legede sig til at forstå de tre solråd i ny kampagne fra Børneulykkesfonden.
Annonce

Vejle: En række institutioner i Vejle Kommune har deltaget i Børneulykkesfondens kampagne om at passe godt på i solen.

Knap 800 børn var med, hvor de skulle lære at følge solrådene og bruge solcreme, fortæller Børneulykkesfonden i en pressemeddelelse.

De tre solråd om skygge, solhat og solcreme blev foldet ud til børnenes lærdom i maj. Institutionerne havde tilmeldt sig og fået tilsendt en gratis kampagnepakke med produkter fra Derma.

- I Vejle har 794 børn danset, sunget og leget sig solsikre med den gratis solpakke. Pakken består af en række aktivitetslege, sange, danse, solcreme, vendespil, minibøger om Sille Solhelt, tegninger til farvelægning, solsikkefrø, en badebold og meget mere, fortæller Børneulykkesfonden.

- Læringsmaterialet er udviklet af en pædagogisk konsulent for at sikre, at det passer til børnenes udvikling. Det skal være sjovt og lærerigt, for sådan klæder vi bedst de små på med gode solvaner, forklarer generalsekretær hos Børneulykkesfonden, Henriette Madsen.

45.000 børn, fordelt på 800 legestuer og institutioner landet over, deltog i kampagnen. I Vejle deltog Ødsted Jerlev Børnehus, Valhalla, Børnehuset Paddehatten, Troldebakken, Kernehuset, Galaksen, Gaardhaven og Bommerhaven.

Annonce

Forældrene glemmer det

Baggrunden for kampagnen er en ny undersøgelse, foretaget af Epinion for Børneulykkesfonden og Derma blandt 1014 forældre.

Undersøgelsen viser, at knap hver fjerde forælder med børn i institutionsalderen ”ofte” eller ”af og til” undlader at smøre børnene ind, selvom UV-indekset er over tre. Den primære årsag er, at forældrene glemmer det, viser undersøgelsen.

- Målet med SolSikker-kampagnen er, at vi husker børn, forældre og det pædagogiske personale vigtigheden af solbeskyttelse. De tre solråd kan ikke slås fast tydeligt nok, og vi håber, at vi har bidraget til, at mange danske børnefamilier går den danske sommer i møde med de gode solvaner helt frisk i hukommelsen, siger marketingschef Mette Bohnstedt, DermaPharm A/S.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Vejle

Koncert i Mølholm Kirke

Annonce