Annonce
Ugeposten Skjern

Butikker og foreninger vil være tættere på

Pernille Nygård og Maja Helles fra Thiele i en scene fra brandingfilmen ”Tættere på”, som har premiere på de sociale medier i denne uge. Foto: Anders Harboe
Gentænk Skjern starter kampagne for ånden i Skjern
Annonce

Skjern: I denne uge får Skjern et nyt fælles ikon at markedsføre sig under. ”Tættere på” er blevet til gennem en frivillig indsats af Brandinggruppen under Gentænk Skjern.

- I Skjern står vi sammen og løfter i flok, siger Niels Erik Kjærgaard, forhenværende kommunaldirektør i Ringkøbing–Skjern Kommune og frivillig i både Skjern Udviklingsforum og Gentænk Skjern.

- Vi er afhængige af hinanden i Skjern, og ”Tættere på” er opstået i dette fællesskab, fortæller Niels Erik Kjærgaard.

Niels Erik Kjærgaard har været med siden den spæde begyndelse i 2017, da Skjern Udviklingsforum inviterede til kick-off møde i Innovest. Niels Erik Kjærgaard oplevede et fantastisk engagement, den dag det hele startede: - Der mødte 125 mennesker op til det indledende møde, og af de 125 var der 90, som gerne ville arbejde frivilligt for sagen. Vi oprettede 9 arbejdsgrupper, og det er fantastisk at opleve, at hele byen på denne måde involverer sig i arbejdet. Og der kommer noget ud af det! For eksempel Skjern Beach Arena, som er et projekt til over 200.000 kroner.

Det var arbejdsgruppen Det gode fritids- og foreningsliv i Skjern, der søgte midler til Skjern Beach Arena, mens det er Brandinggruppen, der står bag kampagnen ”Tættere på”. Tovholder i Brandinggruppen er Bente Lægsgaard, der arbejder for Ørskov Gruppen.

- Målet har været at udvikle et koncept, som indkapsler alt det unikke for Skjern – Skjerns DNA. Samtidig kan konceptet anvendes af alle butikker, foreninger, virksomheder og sågar private i Skjern. Vores ønske er at få så mange som muligt til at benytte ikonet. Jo flere der anvender ikonet i deres markedsføring, jo stærkere bliver markedsføringen af Skjern, fortæller Bente Lægsgaard.

På billedet ses Brandinggruppen under Gentænk Skjern, som står bag Skjerns nye brandingunivers ”Tættere på”. Formand for Handelsforeningen Majbritt Vestergaard og Søren Toksvig Jensen er også med i Brandinggruppen, men er ikke med på billedet. Anders Harboe
Annonce

Dejlige udsigter

Byens butikker har allerede taget det nye ikon til sig, og går man rundt i byen, vil man kunne se mange versioner i gadebilledet.

Der er kommet klistermærker på butiksruderne og klistermærker på gulvene i butikkerne. Desuden er der nu indkøbsposer med logoer rundt i gadebilledet.

En af dem, der har været i gang med at idéudvikle, er Pernille Nygård, indehaver af Thiele på Bredgade.

- Vi har valgt at skrive ”Tættere på a perfect view”, fortæller Pernille Nygård. Som brillebruger vil man gerne kunne se ordentligt, men også se godt ud, være lidt lækker! Og så tænkte vi tre piger i butikken: hvad kan favne det? Vi har jo nogle rigtig dejlige udsigter i Skjern, og vi syntes ”a perfect view” bandt det hele sammen. Man kan både se de dejlige udsigter, se dem skarpt, samtidig med at man ser godt ud.

Pernille Nygård er opvokset i Ringkøbing og har arbejdet som optiker i Skjern i over 20 år. ”Tættere på” vækker genklang hos hende:

- Jeg synes, det er et megagodt slogan. Det beskriver den ånd, der er i Skjern.

Pernille Nygård er uddannet i København, og oplevede dér forskellen på storbyen og det nære samfund. I opgangen i København mødte hun aldrig sine naboer – det ville ikke kunne ske i Skjern.

- Det forpligter at bo i et lille samfund. Jeg kan ikke sælge noget bras til en kunde. Jeg kommer jo til at møde hende ude i byen senere på dagen, eller i weekenden… At bo i en by som Skjern handler om gensidig respekt: At man lytter til hinanden og finder den bedste løsning. Og jeg synes det er spændende at opleve den her vitalitet i byen. Det er tydeligt, at de unge forstår, at hvis ikke de involverer sig, så sygner byen hen. Vi har noget specielt her i byen, og vi skal dyrke det, siger Pernille Nygård.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeposten Skjern

Klap kunsten i Ringkøbing

Annonce