Annonce
Ugeposten Skjern

Fragtfirmaet Xpressen skal komme ud til hver en gadedør med friske fødevarer. Det er en udfordring, fortæller direktør Torben E. Jørgensen.

Da Postnord lukkede for udbringning af fødevarer, var vi alle rystede, men heldigvis tog Xpressen opgaven op, fortæller Ole Østberg, ejer af webshoppen Mr. Beef. Foto: peso
Da Post Nord stoppede dag til dag fødevarelevering, trådte Xpressen til. Firmaet får ros af sine kunder.
Annonce

Herning: Da Post Nord i 2016 meldte ud, at de ikke længere ville stå for dag til dag levering af fødevarer, følte mange fødevarewebshops sig truet på deres eksistens. Hvordan skulle de nu får deres fødevarer frem til kunderne over hele landet.

- Vi havde et distributionssystem med levering over hele Danmark, hvor vi samtidig håndsorterede pakkerne og ikke bare kørte det på et transportbånd. Vi tog en snak med nogle webshops, blandt andre Mr. Beef i Videbæk, så derfor gik vi ind i det, fortæller Torben E. Jørgensen, direktør i Xpressen med hovedsæde i Herning og centre i Aalborg, Herning, Taulov og Glostrup.

Fragten blev dog dyrere, men Torben E. Jørgensen synes også, at webshoppene får kvalitet i levering.

- Desuden kan man altid ringe til os og få fat i nogen, påpeger han.

Det var nyt for Xpressen, at man nu skulle levere hjem til privatkunder.

- Vores andre kunder er firmaer, hvor der er nogen tilstede i åbningstiden. Nu skal vi ind i opgange, og det kræver nøgler eller adgangskoder. Men folk er faktisk gode til at skrive, hvis vi kan aflevere pakken hos naboen eller blomsterhandleren på hjørnet, forklarer Torben E. Jørgensen.

Torben E. Jørgensen lægger ikke skjul på, at der har været nogle indkøringsproblemer.

- Vi skulle også være klar til, at fødevarepakker ikke kan vente til næste dag, når kunden venter på pakken. Vi har lavet nogle feberredninger, hvor en bil måtte køre på tværs af landet, fordi den var kommet til det forkerte udkørselscenter i første omgang.

Han tror på en fortsat vækst i levering af fødevarer.

- Vi bliver kontaktet af flere og flere webshops, og vi kan også høre fra vores nuværende kunder, at de regner med at vokse i fremtiden. I øjeblikket udgør fødevarer under 25 procent af vores omsætning, fortæller Torben E. Jørgensen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce