Annonce
Byliv

Lokal skole har fået nyt udstyr: Inviterer alle på eventyr uden for åbningstid

Specialinstitutionen Kirsebærhuset har fået nyt udstyr, og de inviterer alle de lokale ned for at gøre brug af faciliteterne uden for åbningstid. Foto: Kirsebærhuset
Annonce

Kirsebærhuset, der er en specialklasserække med tilhørende special-fritidsinstitution under Kirsebærhavens Skole har fået nyt udstyr. Det skal dog ikke kun komme dem selv til gode, og derfor inviterer de alle de lokale til at komme med deres børn uden for skole/fritidsordningens åbningstid.

Det nye udstyr er 10 store læringstavler, som man kan gå på opdagelse i. Hver tavle har et tema såsom fugle, sportsgrene eller insekter.

Meningen er, at man kan kigge på billederne, lege forskellige lege ud fra dem, bl.a. 'Kims Leg', hvor man skal se, hvor mange ting fra billedet, man kan huske

Thomas Andersen, der er leder af Specialfritidsinstitutionen ved Kirsebærhavens Skole, at fortæller desuden, at man også skal være velkommen til at benytte skolens andre faciliteter.

- Man kan hygge sig på den gode legeplads og alle skolens mange trampoliner, alt imens man får en god snak med sine poder om, hvad de ser på billederne på læringstavlerne. Det er sjovt og lærerigt på én gang, og måske man også får en fornemmelse af hvor hyggeligt her er på områdets skole, siger han.


Da skolen jo tilhører Københavnerne og særligt de mennesker, der bor her i Valby-området, vil vi jo også opfordre til, at man benytter de dejlige faciliteter, vi har.

Thomas Andersen, leder af Specialfritidsinstitutionen Kirsebærhuset ved Kirsebærhavens Skole


Specialfritidsinstitutionen Kirsebærhuset har 65 elever fra 0. – 6. klasse. De har brug for at have en tryg og forudsigelig hverdag, og i deres indlæring har de brug for konkrete ting, de kan lære ud fra.

- Da de fleste vores elever har Autisme eller ADHD, har de i deres læring rigtig god gavn af det, vi kalder ‘konkreter’, altså enkelte ting, der fremstår helt visuelt. Til det formål kan man bruge ting, man kan røre ved eller kigge på og altså på den måde tage udgangspunkt i den nære forståelse, når der skal bygges yderligere på deres læring, og det er det, vi skal bruge læringstavlerne til, siger Thomas Andersen og fortsætter:

- Da skolen jo tilhører Københavnerne og særligt de mennesker, der bor her i Valby-området, vil vi jo også opfordre til, at man benytter de dejlige faciliteter, vi har.

Et eksempel på en af læringstavlerne. Foto: Kirsebærhuset
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce