Annonce
Ugeavisen Varde

Angst for coronasmitte får flere til at købe små biler

Hos Michaels Automobiler har de købt en ny lånebil til kunderne. Det er en VW ID3 – en 100 procents elbil. – Vi vil gerne signalere, at vi er med på den grønne bølge, og folk vil gerne prøve at køre i en elbil, og det kan de nu her hos os, siger Simon Winkler, der er salgs- og leasingskonsulent. PR-foto
Hverken den store interesse for elbiler eller coronavirus påvirker salget negativt hos Michaels Automobiler i Varde, der lige nu har godt gang i bilsalget.
Annonce

Varde: De små biler er lige nu i høj kurs. Hos Michaels Automobiler i Varde må de eksempelvis melde udsolgt af den lille populære VW ”Up”, som de har solgt 10-12 af i løbet af den seneste måned.


- Vi fornemmer, at der er stor nysgerrighed omkring elbiler, og vi har da allerede også fået et par stykker til salg, men det påvirker endnu ikke salget af konventionelle biler.

Simon Winkler, leasingskonsulent hos Michaels Automobiler


- Jeg tænker, at frygten for coronasmitte i offentlige transportmidler får folk til at købe biler. Vi har brugte biler i prisklasser fra 60.000 kroner til syvcifrede beløb, og lige nu er der god afsætning i de små biler som eksempelvis en ”Up”, siger Simon Winkler, der er salgs- og leasingskonsulent hos Michaels Automobiler.

Annonce

Elbil som lånebil

Selvom interessen for elbiler er i høj kurs, så kan det endnu ikke mærkes på brugtvognssalget af benzin- og dieselbiler.

- Vi fornemmer, at der er stor nysgerrighed omkring elbiler, og vi har da allerede også fået et par stykker til salg, men det påvirker endnu ikke salget af konventionelle biler. Der er endnu for stor usikkerhed på elbil markedet til, at det påvirker os. Men faktisk har vi selv lige købt en VW ID3 – en 100 procent elbil, som vi bruger som lånebil til kunderne. Den er pakket ind i reklamer, så den signalerer, at vi også er med på den grønne bølge, fortæller Simon Winkler, der synes, bilen kører fantastisk, men at der stadig er flere spørgsmål, der skal besvares, før elbiler for alvor slår igennem, så det kan mærkes på vores bilsalg.

Annonce

For mange spørgsmål

- Der står, at den kan køre 350 kilometer på en opladning. Vi har kun fået den op på 300 kilometer. Hvad sker der, når temperaturen falder, og batteriet aflader, hvor langt kører den så? Er der nok ladestandere over hele landet, hvad er gensalgsværdien på brugte elbiler? Vi har købt bilen, så kunderne kan få tilfredsstillet deres nysgerrighed, men også for at vi selv bliver klogere, for man skal virkelig også lære at køre på en ny og strømbesparende måde, siger Simon og tilføjer:

- Jeg tror, vi skal ind i 2022, før vi kan begynde at mærke noget på salgstallene, for teknologien på elbiler er stadig ny. Nyt bliver hurtig forældet og erstattet af endnu mere nyt. Og bedre. Vi får se. Lige nu muntrer vi os over at lære den nye el-teknologi at kende.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce