Annonce
Ugeavisen Vejen

Danske Bank lukker kassen i Vejen

Danske Bank, Vejen -
Danske Bank lukker fra den 8. februar 2021 for kassebetjeningen i langt de fleste filialer, herunder i Vejen-filialen.
Annonce

Brugen af kasserne i Danske Banks filialer er over de seneste år faldet markant. Over de seneste fem år er antallet af kassetransaktioner faldet med to tredjedele. Derfor har Danske Bank valgt at lukke kassefunktionen fra den 8. februar 2021 i næsten alle filialer, herunder også i Vejen.

- Langt de fleste bruger i dag banken på en anden måde end tidligere. Vores kunder foretrækker i stigende grad at klare de daglige bankforretninger i net- og mobilbanken, i pengeautomaten og med kort og mobil. Derfor er der ikke længere samme behov for kassefunktionen. I stedet vil vi bruge ressourcerne på at sikre, at vi kan levere den bedst mulige rådgivning og have gode produkter og løsninger til vores kunder, siger Ferdinand Rendebo Jepsen, filialdirektør i Danske Bank Vejen.

Han påpeger, at filialens medarbejdere i den kommende tid naturligvis vil gøre en stor indsats for at hjælpe kunderne med at finde gode løsninger på lige nøjagtig deres behov.

- Det er en meget høj prioritet, at vi i de kommende måneder hjælper kunderne godt i gang med alternative løsninger til kassen. Det er vigtigt at sige, at vi langt fra er den første bankfilial i Danmark, der lukker kassen, så vi har fra vores kolleger i andre filialer rigtig gode erfaringer med at hjælpe de efterhånden relativt få kassekunder med gode, alternative løsninger, siger Ferdinand Rendebo Jepsen.

Efter 8. februar 2021 vil der blot være kassefunktion i én filial i hver af landets fire største byer, København (Nørreport afdeling), Aarhus, Odense og Aalborg.

Derudover vil en kasse være deltidsåben på Bornholm (Rønne), mens Københavns Lufthavn også fortsætter med kassefunktion.

Annonce

Åbningstider ændres – banken er altid tilgængelig

I forbindelse med kasselukningen ændrer filialen i Vejen åbningstider for almindelig ekspedition og service til kl. 10-13 på alle hverdage, mens det fortsat er muligt at aftale rådgivningsmøder alle ugens hverdage kl. 8-18. I pengeautomaten kan kunderne fortsat hæve og indsætte penge på alle tidspunkter af døgnet, ligesom kundelinjen Danske Direkte er klar til at hjælpe vores kunder døgnet rundt.
I filialen vil det desuden fortsat være muligt at få hjælp til at løse en række af de behov, som kunderne hidtil har fået løst i kasserne – eksempelvis bestilling af valuta eller hjælp til at hæve eller indsætte kontanter i pengeautomaterne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce