- Det er tydeligt for enhver, at der bliver kørt alt for stærkt, set i forhold til, hvor nemt det er at overskue situationen som fodgænger. Vi må simpelthen ikke vente og risikere, at der kommer lig på bordet, før vi reagerer.
Så tydelig er udmeldingen fra Vesterbro Lokaludvalgs formand, Thomas Egholm, efter at Københavns Kommune har meldt ud, at de afventer situationen på Ny Carlsberg Vej ved Liva Weels Plads og Haderslevgade.
Thomas Egholm, formand for Vesterbro LokaludvalgDet er tydeligt for enhver, at der bliver kørt alt for stærkt, set i forhold til, hvor nemt det er at overskue situationen som fodgænger. Vi må simpelthen ikke vente og risikere, at der kommer lig på bordet, før vi reagerer.
Her fjernede Kommunen tidligere i efteråret et helleanlæg og det har fået forældre til at kritisere deres børns skolevej og kalde den alt for usikker.
Thomas Egholm ærgrer sig over, at Teknik- og Miljøforvaltningen ikke involverede lokaludvalget inden de fjernede helleanlægget i forbindelse med, at der blev etableret nye parkeringspladser. Det skulle ifølge forvaltningen gøre vejen smallere og derfor automatisk sikre, at bilisterne tager farten af.
- Det er et af de steder, hvor det havde været rart, om man havde involveret lokaludvalget i processen. Så havde vi forklaret, at der altså er en del bilister, der kører for stærkt for lige at nå over det grønne lys fra den ene ende til den anden, siger han og fortsætter:
- Vi har faktisk netop talt med dem (forvaltningen, red.) om Vester Fælledvej, hvor du har lidt det samme problem. Her bliver Platanvej 40km-zone og fra Vigerslev Alle til Ny Carlsber Vej er også 40 km. Men så er der en strænkning, hvor du må køre 50 og folk gasser op. Derfor mener vi, der skal der bump på vejen og fartgrænsen sættes ned.