Annoncørbetalt indhold

Landbaserede og online casinoer stiger begge i popularitet

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Kasinoverdenen blev for evigt forandret med udviklingen af online kasino. Pludselig blev det muligt for spillere at blive hjemme uden at undvære de spændende spil, via gambling sider såsom Videoslots. Men på trods af den enorme indflydelse fra online kasinoer, er det fysiske kasino dog langt fra et afsluttet kapitel. Faktisk kunne den danske spillemyndighed fremvise, at både online og landbaserede kasinoer oplevede stor fremgang i tredje kvartal af 2021.


Online kasinoer under pandemien 

Spillemyndigheden.dk udgiver løbende rapporter om spilleverden. I deres seneste rapport kan man se, hvordan online kasinoerne i det tredje kvartal af 2021 faktisk steg med hele 17,3% i forhold til det forgangene kvartal.

Vi vil måske hurtigt forklare stigningen med nedlukning af de danske samfund og spillerne, som var nødsaget til at spille hjemmefra. Men det ville ikke være sandheden. For i tredje kvartal af 2021 var samfundet åbent. På trods af det åbne samfund steg spilleaktiviteten online. Hvordan kan det lade sig gøre?

To forklaringer hives frem blandt eksperter.

Spillerne har vænnet sig til online spil

Den første forklaring lyder, at spillerne gennem pandemien har vænnet sig til at spille online. I de lange nedlukningsperioder har online kasinoer som hele online handlen generelt kunnet hive nye forbrugere til, som måske var skeptiske overfor online kasinoerne før pandemien. Når først disse spillere er inde på online kasinoerne, oplever de det store udvalg af spil. Det kunne være et større udvalg af videoslots, flere spillere eller noget tredje.

Øget forbrug

Den anden forklaring er, at forbruget generelt steg, da det danske samfund genåbnede. Det er formentlig ikke så overraskende. Økonomien går bedre, når samfundet er åbent. Vi frygter ikke for fremtiden og er generelt gladere i et åbent samfund.


De landbaserede spillesteder genåbner 

Mindre overraskende er det måske, at de landbaserede kasinoer også oplevede en fremgang i tredje kvartal af 2021. Fremgangen var på hele 17,4%, hvilket til forveksling ligner fremgangen på online kasinoer.

Hovedforklaringen er selvfølgelig det genåbnede samfund. September 2021 lignede rigtig meget Danmarks endelige genåbningsdag, som vi alle havde ventet på. Sådan blev det bestemt ikke, men restaurationsbranchen, spillebranchen, eventbranchen osv. oplevede en øget omsætning.

Stigningen indikerer også, at de landbaserede kasinoer slet ikke er et overstået kapitel endnu. Der er stadig spillere, for hvem den menneskelige kontakt, drinken ved bordet og det talte sprog har en stor appel.


Fremtiden ser lys ud for danske kasinoer 

Kasinomarkedet i Danmark ser bestemt ikke mørkt ud. Der er fremgang både ude i den fysiske verden og på nettet.

De danske spillere føler sig trygge på både de fysiske kasinoer og online kasinoerne.

Desuden gør de danske kasinoer en indsats for at kunne levere kundens efterspørgsler. Det kunne være en anonym betaling fra et hav af alternative betalingstjenester. Det kunne være store velkomstbonusser. Det kunne være en innovativ udvikling af spillefladen online. De danske kasinoerne følger med, og det kvitterer spillerne for, i hvert fald hvis man tager udgangspunkt i udviklingen i tredje kvartal 2021.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit