Annoncørbetalt indhold

Tiltræk nye kunder med Googles Performance Max kampagne

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du ønsker at maksimere udbyttet af din digitale markedsføring, så er det værd at se nærmere på en ny kampagnetype i Google Ads. Den bliver kaldt for Performance Max eller Maksimal Effektivitet og er en ny målbaseret kampagnetype, der giver dig som annoncør mulighed for at nå ud på hele Googles netværk fra én og samme kampagne.


Annonce

Der er med andre ord tale om en performancebaseret kampagnetype, som er designet til at komplimentere dine almindelige søgekampagner, med henblik på at generere flere leads og/eller salg. Dette på tværs af hele Googles portefølje. Det vil fx sige YouTube, Discover, Gmail, Maps og søgenetværket.


I denne artikel forklarer de digitale eksperter hos Citona, hvordan du med fordel kan integrere Performance Max i din markedsføring.

Performance Max hjælper med at øge effektiviteten

Med kampagnen Maksimal Effektivitet får du en ny måde til, at få flere brugere til at opfylde dine konverteringsmål. Dine mål kan f.eks. være, at få brugere til at udfylde din kontaktformular, gennemfører et køb, downloader en brochure eller noget helt fjerde. Med andre ord handlinger der har en direkte værdi for din virksomhed. Med den rette opsætning af disse mål og kampagnen i helhed, kan du opnå flere konverteringer til en lav og fordelagtig pris.


Når kampagnen kører, vil Google benytte maskinlæring til at nå dine mål og vækste din forretning. Alting kører dog ikke på autopilot. Du vil stadig have kontrol over dine annonceaktiver, annonceplanlægning, geografiske målretning, sprog med mere. Styrken ligger dog i Googles evne til at automatisere og optimere kampagnen på tværs af brugernes adfærd på tværs af hele Googles netværk. Effektiviteten af kampagnen kan yderligere forbedres, ved at styrke signalerne for din målgruppe, så Google bliver endnu klogere på hvem dine kunder er.

Hvornår kan du med fordel bruge kampagnen Performance Max?

Hvis du har et website hvor nye kunder genereres igennem direkte salg eller henvendelser (leads), så kan du med fordel gøre brug af Performance Max. Dog er det vigtigt, at du får sat dine konverteringsmål korrekt op, inden du starter kampagnen. På den måde giver du Google de bedste betingelser for at optimere effektiviteten over tid.


Du kan også bruge Performance Max til at skabe kendskab til din virksomhed eller brand. Fordi kampagnen når ud på hele Googles netværk, så har du mulighed for at gøre målgruppen opmærksom på din virksomhed på tværs af adskillige kanaler på tværs af både stationære og mobile enheder. Du opnår med andre ord en meget større rækkevidde, end hvis du blot kørte med søgekampagner.

Performance Max øger værdien igennem maskinlæring

Performance Max behøver desuden heller ikke at stå alene, men kan kombineres med funktionen Smart Bidding. Her kan man via en tilskrivningsteknologi nemt og hurtigt fastslå de bedste muligheder for ens specifikke kampagne. Det sker ligeledes på tværs af hele Googles beholdning, og der bliver således fastslået hvilke auktioner, som vurderes til at have størst sandsynlighed for at nå dine mål for virksomheden.


Googles maskinlæring forbedres konstant, og tilføjer man selv målgruppesignaler til ens kampagne, så vil en effektivitet kun maksimeres. Performance Max kampagnetypen benytter sig nemlig af maskinlæringsmodeller for at genere de bedste bud. Derudover sker der med denne kampagnetype også en markant forbedring af effektiviteten, hvis man giver input i forhold til målgruppesignaler. Det kan være kundedata, billeder og video i høj kvalitet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.