Annonce
Viborg Nyt

Colors åbner en afdeling i Viborg

Michael Svensson er glad for at åbne en afdeling af sin virksomhed i hjembyen Viborg. Foto: Helle Lenschow.
Ejer Michael Svensson glæder sig over muligheden for også at drive virksomheden fra sin hjemby Viborg.
Annonce

Viborg: Nu åbner virksomheden Colors en afdeling på Ærøvej 3H i Viborg. Det er nummer to i rækken af skilte- og facadevirksomheden, hvor den første butik er placeret i Skive. Ejeren Michael Svensson bor selv i Viborg, og han er glad for at have fået muligheden for også at drive virksomheden lokalt.

- Jeg har længe haft en drøm om at have min arbejdsdag i Viborg. Vi har en god og stabil forretning og en masse kunder i Viborg også. Selvom der ikke er langt til Skive, hvor vi hidtil kun har drevet virksomheden fra, bliver mange ting nemmere for vores kunder i Viborg. For eksempel kan de bare stille bilen her, hvis den skal laves af os. Tidligere skulle de til Skive med den, og så kørte jeg bilerne retur til Viborg. Al den slags slipper vi for nu. Samtidig er lokalerne med mulighed for at skilte ud til Holstebrovej rigtig gode, og så er der jo en signalværdi i at placere en virksomhed lokalt, og dermed bakke op lokalt om erhvervslivet i den by, hvor jeg selv bor, siger Michael Svensson.

Han overtog virksomheden i Skive for 10 år siden, og her vil Colors også fortsat være at finde fremover. Blandt andet vil hele produktionen ligge i Skive, ganske som nu. I Skive er der seks ansatte, og flere af dem bor i både Viborg og Løgstrup, og i starten vil Colors i Viborg derfor naturligt trække på disse folk. På sigt forventer Michael Svensson dog at ansætte flere.

- Men drømmen er ikke at vokse sig kæmpe stor. Vi har en god størrelse, og der er ikke langt fra idé til handling. Den måde fungerer både for os og kunderne, siger han.

Udover de ansatte samarbejder Colors også med freelancere - herunder en række grafikere og fotografer. Michael Svensson er derfor ekstra glad for beliggenheden på Ærøvej, hvor naboerne også for en stor del arbejder inden for en branche, der kan komme kunderne hos Colors til gode via samarbejder af forskellige slags.

Annonce

Bilerne pakkes ind

Afdelingen i Viborg åbnede den 2. september, og her vil der være kontor, der er bemandet dagligt, mødelokaler og en modtagehal samt en lettere produktion af mindre opgaver. Colors tilbyder både at løse enkelte opgaver samt pakkeløsninger for kunder - og kunderne er både private og erhvervsliv - og faktisk opererer virksomheden i hele Danmark samt Norge. Senest har Colors lavet opgaver for Pepsi i forbindelse med en beach volley turnering, og så er det også de ansatte herfra, der har haft æren af at placere hele 1800 kvadratmeter folie i et jobcenter i København.

I Norge hjælper Colors nu og da også en række kolleger med opgaver.

- Mange tror, at vi er en kæmpe virksomhed, men vi er bare gode til det, vi laver, og så fortæller vi sjældent om vores størrelse, for det kan man jo let slå op på nettet, hvis man vil, siger Michael Svensson og griner.

Udover alt inden for skilte laver Colors også bannere, ting til messer og udstillinger, bildekorationer med logo og grafik samt indpakning af biler.

- Indpakning af biler med en beskyttende film er blevet utrolig populær, og det laver vi også meget af. Det er både private, leasingselskaber og virksomheder, der bruger sådan en indpakning til at beskytte bilen, og området begyndte virkelig at vokse, da leasingen for alvor fik fat. Det er smart at kunne lease en bil, pakke den ind, bruge den i en årrække, tage filmen af - og aflevere den med en lak, der er helt ny at se på. Samtidig beskytter filmen også mod både skidt og insekter, siger Michael Svensson.

Annonce

Oppustet reklame

Et andet område er oppustelige målportaler og oppustelig markedsføring. Det sidste er en reklame eller et blikfang, der pustes op med luft, og som kan vejre ved en virksomheds stand eller butik.

- Vi kan faktisk lave alt inden for den oppustelige markedsføring, og jeg tror, at det er et område, som vi vil komme til at se meget mere til i fremtiden. Forestil dig, at du er en virksomhed, der har et unikt produkt. Det kan være en sko for eksempel. Så kan vi lave den unikke sko i for eksempel to gange fire meter med luft i. Det er en virkelig god måde at markedsføre sig på, siger Michael Svensson, der lige nu er i dialog med Viborg FF og Viborg HK om mulighederne inden for oppustelig markedsføring.

De to klubber mangler ikke umiddelbart maskotter, men ellers kan Colors faktisk også lave den slags. Generelt overraskes mange kunder af, hvad folkene hos Colors kan lave, og her er rådet fra ejeren klokkeklart:

- Spørg os. Vi rådgiver naturligvis hver enkel kunde om de dele, som vi mener, at den enkelte får mest ud af, siger Michael Svensson.

Åbningen i Viborg vil blive markeret senere.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Viborg Nyt

Ejendomsmægler går imod tendens

Annonce